koszty leasingu

Czy warto wziąć leasing z wysokim wykupem

Czy warto wziąć leasing z wysokim wykupem? Ostatnio taki sposób leasingowania samochodu stał się modny. Czy leasing z wysokim wykupem się opłaca?

Oblicz leasing i wyślij zapytanie o ofertę. Zobacz nasz kalkulator leasingowy samochodu.

Czy warto wziąć leasing z wysokim wykupem?

Leasing z wysokim wykupem rzeczywiście staje się coraz bardziej powszechny wśród Klientów. Taka konstrukcja umowy leasingowej polega na tym, że Leasingobiorca wpłaca opłatę początkową od 0% do 45% wartości pojazdu, a następnie ustala okres użytkowania samochodu. W czasie umowy leasingowej nie spłaca jednak całej wartości auta z odsetkami, a jedynie jego część. Spłacona część odpowiada w przybliżeniu utracie wartości samochodu przez czas umowy i jego użytkowania.

Zalety leasingu z wysokim wykupem

Niewątpliwą zaletą takiej konstrukcji umowy leasingu jest możliwość uzyskania dużo niższej miesięcznej raty leasingowej, a więc comiesięczne obciążenia kosztów stałych firmy są niższe. Poprawia to płynność finansową przedsiębiorstwa i efektywność biznesu. Inną zaletą wysokiego wykupu a więc niższych rat leasingu, jest możliwość leasingu droższego samochodu.  Jego użytkowanie w dalszym ciągu będzie mieścić się w miesięcznym budżecie przeznaczonym na spłaty pojazdów. Uzyskując takie same dochody Leasingobiorca może pozwolić sobie na więcej.

Wysoki wykup samochodu po leasingu pozwala również rozważyć poważnie różne opcje zakończenia takiej umowy. Równie dobrze Leasingobiorca może wykupić przedmiot leasingu, wskazać innego nabywcę lub po prostu oddać go firmie leasingowej. Jeszcze innym rozwiązaniem możliwym przy wysokim wykupie jest ponowne sfinansowanie wartości wykupu, w leasingu lub kredycie.

No i na koniec, plusem leasingu z wysokim wykupem jest brak konieczności naliczania dodatkowego VAT i zapłaty podatku dochodowego, jeśli kupimy auto po leasingu i sprzedamy je za podobne kwoty.

Wady leasingu z wysokim wykupem

Należą do nich po pierwsze nieco wyższy koszt całkowity takiej transakcji leasingowej, traktowanej jako całość. Nie chodzi tutaj nawet o marżę firmy leasingowej ale o odsetki w wyższej kwocie, naliczone z powodu przesunięcia hipotetycznej spłaty 30 czy 50% wartości auta na sam koniec okresu finansowania. Wszak Leasingobiorca  musiał wydać na leasingowane przez Klienta auto całą kwotę 100% ceny. Wyższa suma odsetek jest więc kosztem za mniejsze raty leasingowe podczas spłaty samej umowy leasingowej.

Kolejną rzeczą w przypadku leasingu z wysokim wykupem jest wyższe ryzyko Leasingobiorcy w razie szkody całkowitej na pojeździe. Firma leasingowa porównuje kwotę uzyskaną z odszkodowania komunikacyjnego z pozostałą do spłaty kwotą rat. Im szybciej spłacamy leasing, tym mniejsze jest ryzyko, że odszkodowania nie wystarczy na spłatę leasingu w razie szkody całkowitej. W leasingu z wysokim wykupem ta spłata jest bardzo wolna, w związku z czym ryzyko wzrasta. Można się ochronić przed tym ryzykiem wykupując do umowy leasingowej Ubezpieczenie GAP. Ubezpieczenie GAP występuje w różnych wariantach – najczęściej spotykamy Ochronę w postaci spłaty pozostałych rat leasingowych lub ochronę przed utratą wartości auta.

Nasza opinia:

Czy warto wziąć leasing z wysokim wykupem? Leasing z wysokim wykupem jest świetnym rozwiązaniem, jeśli bierzemy pod uwagę zarówno zalety, jak i wady i zapewnimy sobie odpowiednią ochronę w razie szkody całkowitej na pojeździe. Ponadto jest dobrym rozwiązaniem dla tych, którzy z założenia nie planują wykupować auta po leasingu, tylko wolą zmienić na nowe.

Raty leasingu operacyjnego pomoże obliczyć kalkulator leasingowy w PLN i EUR dla firm.

Umów się na 10 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić.