Przykład pułapki leasingu fabrycznego

Przykład pułapki leasingu fabrycznego

 

Leasing Fabryczny I

  • Auto kosztuje 150.000 zł
  • Oprocentowanie „Leasingu fabrycznego” to 5%
  • W takiej „super ofercie leasingu fabrycznego” Klient zwykle nie otrzymuje na samochód rabatu lub minimalny.
  • Klient otrzymuje ofertę leasingu 105%, czyli spłaca 100% ceny + 5% odsetek = razem 150.000 + 5% = 157.000 zł

Leasing Fabryczny II

  • Auto kosztuje 150.000 zł
  • Oprocentowanie „Leasingu fabrycznego” to 0%
  • W takiej „super ofercie leasingu fabrycznego” Klient nie otrzymuje na samochód rabatu.
  • Klient otrzymuje ofertę leasingu 0%, czyli spłaca 100% ceny + 0% odsetek = razem 150.000 

Leasing Zewnętrzny

  • Auto kosztuje 150.000 zł
  • Klient nie korzysta z „super oferty leasingu fabrycznego” ale negocjuje twardo cenę. W przypadku zakupu samochodów marek Premium na firmę rabat 15% jest bez większych problemów do uzyskania. Finalnie Klient ma do sfinansowania samochód nabywany za cenę: 127.500
  • Oprocentowanie zewnętrznego leasingu to 10%
  • Klient spłaca 110% ceny fakturowej: 127.500 + 10% odsetek. Razem 140.250 zł

Pytanie – który leasing jest lepszy? Fabryczny 0% czy Zewnętrzny?

Odpowiedź – liczby pokazują jednoznacznie. Leasing fabryczny 0% czy leasing zewnętrzny oprocentowany na 10 czy nawet 15% w skali 5 lat? Z podanego przykładu jednoznacznie wynika, że leasing fabryczny 0% JEST DROŻSZY niż leasing zewnętrzny oprocentowany na 10%.

Pytanie – jak to się dzieje, że firma leasingu fabrycznego oferuje leasing 0% i jeszcze na tym zarabia?

Odpowiedź: ponieważ firma leasingu fabrycznego dostaje rabat, którego w tej opcji nie dostanie klient. Te 10 – 15% rabatu nie trafia do kieszeni Klienta w postaci oszczędności, ale do kieszeni firmy leasingu fabrycznego, przez rabat który dostała od sprzedawcy samochodu. Rabat którego nie dostanie Klient, ponieważ tłumaczy się mu, że ma „leasing 0%”

Nasza opinia: nie warto ślepo wierzyć procentom przedstawianym nam w salonach samochodowych.

%d bloggers like this: