Leasing - porady

Pożyczka leasingowa to alternatywa dla kredytu i leasingu

Pożyczka leasingowa to alternatywa dla kredytu i leasingu

 

Pożyczka leasingowa jest ciekawą, alternatywną formą finansowania zakupu samochodów oraz maszyn i urządzeń na firmę. Łączy ona zalety leasingu oraz kredytu w jednym.

Na czym polega pożyczka leasingowa?

Jest to forma finansowania zakupu w której samochód lub maszynę nabywa Pożyczkobiorca (Klient) a płatność za ten przedmiot realizuje firma leasingowa w formie pożyczki między Pożyczkobiorcą a Firmą Leasingową.

  • Od początku właścicielem samochodu lub maszyny jest więc Pożyczkobiorca. Jest to niewątpliwy plus dla tej części klientów, dla których leasing wydaje się być mniej atrakcyjny ponieważ chcą być od razu właścicielem kupowanego przedmiotu. Nie dolicza się również podatku VAT. Umożliwia to pożyczka leasingowa.

Zalety pożyczki leasingowej

Pożyczka leasingowa jest również ciekawsza od kredytu samochodowego ponieważ:

  • Pożyczki udziela firma leasingowa , która nie wymaga do jej udzielenia tylu dokumentów co bank. W większości przypadków pożyczkę realizuje się w procedurze uproszczonej, nie bada się zdolności kredytowej pożyczkobiorcy.
  • Pożyczka może być udzielona nawet na 100% wartości przedmiotu a możliwy okres finansowania to nawet do 10 lat. Może również pokryć koszty ubezpieczenia przedmiotu.
  • Pożyczka nie podlega podatkowi VAT, który jest naliczany przy leasingu.
  • Procedura zawarcia umowy i wypłaty środków trwa krócej niż umowy leasingu. W praktyce auto można odebrać już po ok 3 dniach od złożenia wniosku o pożyczkę!
  • Atrakcyjne w porównaniu do kredytu samochodowego oprocentowanie pożyczki.

Warto dodać, że po roku spłaty istnieje możliwość 3 miesięcznej karencji w spłacie kapitału.

Standardowym zabezpieczeniem pożyczki leasingowej jest tzw. przewłaszczenie częściowe (wpis firmy leasingowej na 2 stronie dowodu rejestracyjnego) oraz Cesja praw z polisy ubezpieczeniowej.

Firma leasingowa oferuje Pożyczkobiorcy atrakcyjne stawki ubezpieczeń komunikacyjnych pakietowych AC/OC/NW. Istnieje też możliwość zawarcia ubezpieczenia od straty finansowej GAP Fakturowy, które gwarantuje wypłatę 100% ceny nabycia pojazdu w całym okresie pożyczki (auto nie traci na wartości).

Na co można wziąć pożyczkę leasingową

Pożyczkę leasingową można otrzymać przede wszystkim na zakup samochodów osobowych i dostawczych, samochodów ciężarowych, ciągników siodłowych i naczep, a także ciągników i maszyn rolniczych oraz innych maszyn dopuszczonych do finansowania.

Kto może otrzymać pożyczkę leasingową

Pożyczka leasingowa to produkt dla prowadzących działalność gospodarczą przedsiębiorcy oraz rolników indywidualnych.

Warunki uzyskania pożyczki leasingowej

Wymagania dotyczące okresu działalności Pożyczkobiorcy – minimum 3 miesiące działalności oraz pozytywna weryfikacja historii kredytowej.

Wymagane dokumenty do pożyczki leasingowej

  • Wniosek o pożyczkę
  • Zgoda na sprawdzenie w Pożyczkobiorcy w bazach bankowych + dowody osobiste
  • Faktura pro forma lub oferta od sprzedawcy
  • W przypadku samochodów używanych – kopia dowodu rejestracyjnego lub tzw. briefu

Po ustaleniu warunków pożyczki i przygotowaniu dokumentów Pożyczkobiorca pobiera na siebie fakturę zakupu od sprzedawcy, rejestruje i ubezpiecza samochód (dokonując jednocześnie przewłaszczenia częściowego w dowodzie rejestracyjnym oraz cesji praw z polisy ubezpieczenia). Po dokonaniu tych czynności firma leasingowa przelewa na konto sprzedawcy należną kwotę zakupu ( w całości lub w części jeśli występuje tzw. wkład własny pożyczkobiorcy).

Całość procedury zajmuje ok. 3 dni roboczych, czyli szybciej niż w przypadku leasingu.

W celu uzyskania oferty oraz złożenia wniosku o pożyczkę leasingową zapraszamy do kontaktu z nami.

Coraz więcej firm korzysta z leasingu – statystyki po I kwartale 2017

Coraz więcej firm korzysta z leasingu – statystyki po I kwartale 2017

Statystyki dotyczące wzrostu gospodarczego w Polsce znajdują swoje potwierdzenie również w danych zbieranych przez organizację firm leasingowych – Związek Polskiego Leasingu. Pod koniec kwietnia przedstawił on dane z polskiego rynku leasingowego za 1 kwartał 2017

Coraz więcej firm korzysta z leasingu

Okazuje się, że po 3 miesiącach 2017 roku branża zanotowała wzrost rok do roku aż o 12,7%, przy czym segment finansowania samochodów urósł prawie o 20%. Wskazuje to na coraz większe zainteresowanie leasingiem, który jest już powszechną formą finansowania/zakupu w firmach. niewątpliwie jest to też dowodem na rosnący optymizm przedsiębiorców i co za tym idzie – wzrastającą chęć do inwestowania.

Leasing czyli legalne obniżenie podatku

Naszym zdaniem dodatkowym czynnikiem który napędza leasing jest uszczelnienie systemu podatkowego przez służby skarbowe, wobec czego część przedsiębiorców poszukuje w pełni legalnych metod obniżenia płaconych podatków. Takim sposobem od lat jest właśnie leasing.

W strukturze finansowania dominująca pozycję zajmują samochody osobowe i dostawcze, które stanowią prawie 50% zawieranych kontaktów leasingowych.

Prognozy dla leasingu są dobre

Generalnie zdecydowana większość firmy leasingowych wskazuje na optymistyczne plany sprzedaży i zatrudnienia. Wypada dodać, że rok 2017 na pewno przyniesie pewne niespodzianki i przetasowania w rankingach sprzedaży firm leasingowych. Wynika to z łączenia się największych graczy na rynku i narastającej presji o miejsce numer 1. Należy również dodać, że nowi bankowi gracze również mają duże aspiracje i z pewnością będą piąć się w górę. Naszym zdaniem aktualnie nie ma jednak dalszej presji ani miejsca na zmniejszanie marż leasingowych, które pozostają w większości przypadków na dość niskim poziomie. Walka odbywać się będzie raczej na dostęp do sieci sprzedaży oraz usługi dodatkowe. Zapewne niektóre firmy będą chciały również wykorzystać swój silny brand do przekonania nowych klientów.

Kalkulator leasingu

Przedsiębiorcom zainteresowanym uzyskaniem bezpłatnej porady i oferty leasingu, polecamy skorzystanie z usług naszego kalkulatora leasingowego oraz wysłanie zapytania o ofertę. Na bieżąco monitorujemy rynek leasingowy, z pewnością będziemy mogli państwu przedstawić ciekawą bankową ofertę leasingu na samochód lub maszynę. Warto skontaktować się z doradcą leasingowym.

źródło: Związek Polskiego Leasingu

 

Co to jest tarcza podatkowa w leasingu operacyjnym?

Co to jest tarcza podatkowa w leasingu operacyjnym?

Pytanie: Co to jest tarcza podatkowa w leasingu operacyjnym? Jak działa tarcza podatkowa?

Odpowiedź:

Tarcza podatkowa w leasingu

Tarcza podatkowa to efekt podatkowy działania polegającego na zawarciu umowy leasingu operacyjnego. W wyjaśnieniu tego pojęcia należy zacząć od tego, że głównym efektem podatkowym w leasingu operacyjnym jest jego czynnik kosztowy dla firmy biorącej leasing. Oznacza to, że raty leasingowe w leasingu operacyjnym są – kosztem uzyskania przychodu, tzn. pomniejszają podstawę do opodatkowania. Dla firmy ma to takie znaczenie, że zmniejszona podstawa do opodatkowania (czyli przychody minus koszty podatkowe) oznacza mniejszy wyliczony podatek dochodowy do zapłaty.

Dzięki tarczy podatkowej firma może zmniejszyć podatek dochodowy jaki ma zapłacić. Środki w ten sposób zaoszczędzone mogą posłużyć innym celom – inwestycjom, spłacie leasingu lub kumulacji kapitału obrotowego.

Jak działa tarcza podatkowa?

W leasingu operacyjnym czynnikiem tworzącym koszty podatkowe i tarczę podatkową są raty leasingowe.  Natomiast ogólnie tarczę podatkową tworzą wydatki w firmie takie jak:

  • raty leasingowe (tylko w leasingu operacyjnym)
  • amortyzacja
  • odsetki od kredytów

Aby obliczyć tarczę podatkową, należy od przychodu odjąć koszty podatkowe powstałą w ten sposób podstawę do opodatkowania pomnożyć przez stawkę podatku dochodowego.

Przykład tarczy podatkowej

Podatnik uzyskał roczny przychód w wysokości 400.000 zł. Do kosztów uzyskania przychodu udało mu się zaliczyć wydatki w kwocie 200.000 zł. W ten sposób podstawa do opodatkowania wyniosła 200.000 zł. Należny podatek obliczono mnożąc podstawę do opodatkowania przez stawkę podatku 18%, czyli 200.000 x 18% = 36.000 zł. Podatek dochodowy do zapłacenia wyniósł 36.000 zł

Jak wykorzystać tarczą podatkową w leasingu operacyjnym

Sytuacja 1. Gdyby w opisanej powyżej sytuacji podatnik posiadał aktywny kredyt na samochód o wartości 150.000 netto tj. 184.500 brutto, z kwoty która pozostała po opodatkowaniu (200.000 zł – 36.000 zł=164.000 zł) musiał by dokonać spłaty kredytu. Kosztem była by amortyzacji auta i odsetki od kredytu.W takiej sytuacji istnieje również górna granica wliczenia zakupu w koszty – równowartość 20.000 Eur.

Sytuacja 2. Gdyby w opisanej powyżej sytuacji podatnik za gotówkę samochód o wartości 150.000 netto tj. 184.500 kosztem podatkowym była by tylko jego amortyzacja (20% rocznie). W takiej sytuacji istnieje również górna granica wliczenia zakupu w koszty – równowartość 20.000 Eur.

Sytuacja 3. Gdyby w opisanej powyżej sytuacji podatnik posiadał aktywną umowę leasingu na samochód o wartości 150.000 zł netto, zawartą na przykład na okres 2 lat, w przybliżeniu jego płatności leasingowe w każdym roku wyniosły by 60.000 zł netto. Dzięki tarczy podatkowej (raty leasingowe można wliczyć w koszty działalności) na podanym przykładzie rozliczenie podatnika wyglądało by następująco:

przychód 400.000, – (koszty 200.000 + koszty podatkowe z tytułu rat leasingowych 60.000) = 400.000 – 260.000. Podstawa do opodatkowania = 140.000 zł. Podatek wyliczony wg stawki 18% = 25.200 zł.

Zauważmy, że dzięki leasingowi podatnik prowadzący firmę zyskuje w każdym roku około 10.000 zł których nie musi odprowadzić do urzędu podatkowego w formie podatku dochodowego. Zauważmy ponadto, że przy spłacie leasingu wszystkie raty leasingowe są kosztem podatkowym, nie występuje tu ograniczenie kosztów podatkowych do 20.000 euto! Realny zysk z powodu korzystania z leasingu jest więc przy samochodach o wartości powyżej 20 tys euro jeszcze większy od wyliczonego powyżej.

Nasza opinia:

Leasing jest najbardziej efektywnym sposobem na finansowanie zakupów środków trwałych w firmie oraz tworzenia tzw. kosztów podatkowych, czyli obniżania efektywnego podatku dochodowego do zapłaty.

 

Czy warto wziąć leasing z wysokim wykupem?

Czy warto wziąć leasing z wysokim wykupem?

 

Pytanie: Czy warto wziąć leasing z wysokim wykupem? Ostatnio taki sposób leasingowania samochodu stał się modny. Czy leasing z wysokim wykupem się opłaca?

Czy warto wziąć leasing z wysokim wykupem?

Odpowiedz:

Leasing z wysokim wykupem rzeczywiście staje się coraz bardziej powszechny wśród Klientów. Taka konstrukcja umowy leasingowej polega na tym, że Leasingobiorca wpłaca opłatę początkową od 0% do 45% wartości pojazdu, a następnie ustala okres użytkowania samochodu. W czasie umowy leasingowej nie spłaca jednak całej wartości auta z odsetkami, a jedynie jego część. Spłacona część odpowiada w przybliżeniu utracie wartości samochodu przez czas umowy i jego użytkowania.

Zalety leasingu z wysokim wykupem

Niewątpliwą zaletą takiej konstrukcji umowy leasingu jest możliwość uzyskania dużo niższej miesięcznej raty leasingowej, a więc comiesięczne obciążenia kosztów stałych firmy są niższe. Poprawia to płynność finansową przedsiębiorstwa i efektywność biznesu. Inną zaletą wysokiego wykupu a więc niższych rat leasingu, jest możliwość leasingu droższego samochodu.  Jego użytkowanie w dalszym ciągu będzie mieścić się w miesięcznym budżecie przeznaczonym na spłaty pojazdów. Uzyskując takie same dochody Leasingobiorca może pozwolić sobie na więcej.

Wysoki wykup samochodu po leasingu pozwala również rozważyć poważnie różne opcje zakończenia takiej umowy. Równie dobrze Leasingobiorca może wykupić przedmiot leasingu, wskazać innego nabywcę lub po prostu oddać go firmie leasingowej. Jeszcze innym rozwiązaniem możliwym przy wysokim wykupie jest ponowne sfinansowanie wartości wykupu, w leasingu lub kredycie.

No i na koniec, plusem leasingu z wysokim wykupem jest brak konieczności naliczania dodatkowego VAT i zapłaty podatku dochodowego, jeśli kupimy auto po leasingu i sprzedamy je za podobne kwoty.

Należy dodać, że leasing z wysokim wykupem ma również swoje ograniczenia.

Należą do nich po pierwsze nieco wyższy koszt całkowity takiej transakcji leasingowej, traktowanej jako całość. Nie chodzi tutaj nawet o marżę firmy leasingowej ale o odsetki w wyższej kwocie, naliczone z powodu przesunięcia hipotetycznej spłaty 30 czy 50% wartości auta na sam koniec okresu finansowania. Wszak Leasingobiorca  musiał wydać na leasingowane przez Klienta auto całą kwotę 100% ceny. Wyższa suma odsetek jest więc kosztem za mniejsze raty leasingowe podczas spłaty samej umowy leasingowej.

Kolejną rzeczą w przypadku leasingu z wysokim wykupem jest wyższe ryzyko Leasingobiorcy w razie szkody całkowitej na pojeździe. Firma leasingowa porównuje kwotę uzyskaną z odszkodowania komunikacyjnego z pozostałą do spłaty kwotą rat. Im szybciej spłacamy leasing, tym mniejsze jest ryzyko, że odszkodowania nie wystarczy na spłatę leasingu w razie szkody całkowitej. W leasingu z wysokim wykupem ta spłata jest bardzo wolna, w związku z czym ryzyko wzrasta. Można się ochronić przed tym ryzykiem wykupując do umowy leasingowej Ubezpieczenie GAP. Ubezpieczenie GAP występuje w różnych wariantach – najczęściej spotykamy Ochronę w postaci spłaty pozostałych rat leasingowych lub ochronę przed utratą wartości auta.

Nasza opinia:

Czy warto wziąć leasing z wysokim wykupem? Leasing z wysokim wykupem jest świetnym rozwiązaniem, jeśli bierzemy pod uwagę zarówno zalety, jak i wady i zapewnimy sobie odpowiednią ochronę w razie szkody całkowitej na pojeździe. Ponadto jest dobrym rozwiązaniem dla tych, którzy z założenia nie planują wykupować auta po leasingu, tylko wolą zmienić na nowe.

Jak kalkulować raty leasingowe?

Jak kalkulować raty leasingowe?

Nie masz doświadczenia w leasingu, nie wiesz jak kalkulować raty leasingowe? Oto garść porad, jak kalkulować raty leasingowe.

Jak kalkulować raty leasingowe

Jak skalkulować raty by oferta była dla nas jak najbardziej korzystna? To pytanie, które zadają sobie przedsiębiorcy korzystający z kalkulatora rat leasingowych.

Pamiętajmy – suma procentowa jaką pokaże kalkulator leasingowy to nie wszystko. W biznesie liczy się elastyczność oferty i używanie, a nie własność. Liczy się też profesjonalne doradztwo.

1. Inwestuj środki zewnętrzne.

Podstawowe zasady biznesu są niezmienne – jeśli możesz, inwestuj środki cudze a nie własne. Dlatego bardziej opłaca się wziąć leasing z niskim wkładem własnym np 1% lub nawet 0% w najmie długoterminowym, niż przeznaczać na to własne środki i pozbywać się płynności finansowej czy możliwości zainwestowania ich w inny sposób.

Pamiętaj – zakup samochodu jest inwestycją tylko do pewnego stopnia – jeśli używasz auta również do celów prywatnych, inwestuje cudze pieniądze a nie własne, na przykład biorąc leasing.

2. Szukaj raty, nie kosztu całkowitego.

Określ ile lat będziesz użytkował przedmiot leasingu, samochód czy maszynę i dostosuj do tego okres leasingu.

Samochód ma zarabiać na Ciebie a nie Ty na samochód. Dlatego lepiej wziąć leasing na dłuższy okres i płacić mniejsze raty miesięczne, mając zapewnioną poduszkę finansową na inne wydatki czy gorszy okres w biznesie.

Zauważ, że nie przypadkiem w zachodniej europie leasing polega głównie na używaniu auta przez okres 3-4 lata a następnie zwrocie samochodu i zawarciu nowej umowy. Przedsiębiorcy z zachodniej europy już od dawna wiedzą, że samochód traci na wartości więc nie zawsze warto spłacać jego całej wartości. Lepiej spłacić część odpowiadającą utracie wartości a następnie wziąć nowy.

W orientacyjnym wyliczeniu rat pomoże nasz leasing kalkulator.

3. Niekoniecznie musisz spłacać całą wartość.

Jeśli nie stać cię na swobodną spłatę rat, to nie szukaj leasingu tańszego o 50 zł (z punktu widzenia firmy to nieistotna oszczędność), ale postaraj się podwyższyć wartość końcową auta lub wydłużyć okres leasingu.

Nie martw się – podwyższenia wartości końcowej można dokonać w leasingu standardowym, ale najbardziej korzystne będzie w tzw. najmie długoterminowym (leasingu FSL z serwisem). Wtedy w pewnych wariantach rata leasingowa może być niższa nawet o 50% w stosunku do leasingu standardowego! Doskonale pokazuje to nasz leasing kalkulator.

Nic nie szkodzi również wzięcie leasingu na dłuższy okres – w dobrych firmach leasingowych zawsze możesz wcześniej zakończyć umowę, zarówno w leasingu standard jak i z dużym wykupem.

4. Bierz pod uwagę koszty dodatkowe

Koszt leasingu, jak wynika z danych kalkulatora, w różnych firmach leasingowych jest zbliżony. Różnice rzędu 1% na całkowitym koszcie leasingu nie powinny być argumentem przesądzającym o wyborze danej firmy leasingowej.

Warto wziąć pod uwagę również takie czynniki jak:

  • opaty dodatkowe lub ich brak,
  • koszty ubezpieczenia komunikacyjnego,
  • czy firma leasingowa oferuje ubezpieczenie spłaty umowy GAP,
  • czy firma leasingowa umożliwia i za jaką kwotę wcześniejszy wykup przedmiotu leasingu,

Zwróć uwagę również na niematerialne ale ważne czynniki:

  • czy doradca leasingowy dojedzie do ciebie,
  • od jak dawna pracuje w branży leasingu osoba która będzie cię obsługiwała.

Leasing fabryczny – pułapki leasingu

Leasing fabryczny – pułapki leasingu

Leasing fabryczny lub producencki, to określenie transakcji w której nabywany samochód jest jednocześnie finansowany przez firmę leasingową należącą lub ściśle powiązaną z producentem danej marki samochodowej. Kalkulator leasingowy postanowił przybliżyć użytkownikom problemy jakie mogą się przydarzyć podczas korzystania z leasingu fabrycznego. Na rynku polskim większość producentów oferuje mniej lub bardziej, a nawet bardzo (jak słynny perfect leasing) rozreklamowane oferty leasingu fabrycznego. Również niektórzy producenci środków transportu ciężkiego oferują leasing producencki swoich pojazdów.

Leasing fabryczny lub producencki. W ostatnich latach na rynku leasingowym można spotkać się z coraz szerszym promowanie tzw. leasingu fabrycznego. W powszechnej świadomości transakcja w której wraz z ofertą zakupu samochodu Klient otrzymuje również ofertę finansowania w tzw. leasingu fabrycznym lub producenckim, należy często do bardzo korzystnych. Czy to prawda?

Wydawałoby się, że jest to idealna forma finansowania zakupu. Finansowanie otrzymuje się w salonie, czas oczekiwania na przyznanie leasingu jest dość krótki a na dodatek zapewne koszty leasingu powinny być niskie. Niestety, często praktyka rozmija się dość znacznie z oczekiwaniami Klientów w tym względzie. Dlaczego tak się dzieje?

Jeśli mielibyśmy wymienić najważniejsze niedogodności, z jakimi może wiązać się skorzystanie z oferty leasingu fabrycznego, należałoby wskazać na następujące ryzyka:

Brak wyboru w leasingu fabrycznym

Oferta leasingu fabrycznego ogranicza się w zasadzie do jednej firmy leasingowej i jednej oferty, związanej z daną marką. Klient praktycznie nie ma żadnego wyboru, nie może kwestionować żadnych zapisów ani wybierać tej firmy leasingowej, której zapisy i warunki wydają mu się najkorzystniejsze. Nastawiając się z góry na skorzystanie z leasingu fabrycznego Klient pozbawia się wyboru i skazuje się na to, co oferuje firma leasingowa związana z producentem samochodu.

Ponadto ten brak wyboru stawia klienta często w dodatkowo niekorzystnym położeniu, gdyż nawet jeśli bezwarunkowo zaakceptuje on zapisy umowy leasingu, opłaty i prowizje, to zdarzają się sytuacje kiedy leasing fabryczny stawia Klientowi dodatkowe warunki lub wręcz odmawia finansowania. Te dodatkowe warunki mogą dotyczyć wymaganej wpłaty własnej, maksymalnego okresu finansowania, maksymalnego limitu przebiegu auta czy dodatkowych zabezpieczeń. Brak wyboru to żaden wybór, jest się skazanym na zaakceptowanie przedstawionych warunków.

Zapytaj o ofertę 10 najlepszych firm leasingowych w Polsce tutaj

Słaby kontakt z firmą leasingową

Kolejnym czynnikiem który skłania Klientów do korzystania z leasingu fabrycznego jest przekonanie, że załatwią wszystko szybko i prosto w salonie. Niekiedy tak jest ale w większości przypadków sprawy nie są tak proste. Dopiero w trakcie okazuje się, że aby skorzystać z leasingu należy pojawić się w salonie kilka razy tj. uzgodnić warunki, dowieźć lub dosłać dokumenty, podpisać umowę (w przeciwieństwie do niezależnych firm leasingowych gdzie w większość przypadków to doradca leasingowy może przyjechać do Klienta w umową, umowę leasingu fabrycznego można podpisać tylko w salonie).

Należy pamiętać, że leasing to nie tylko samo podpisanie umowy ale też czasami konieczność kontaktów z firmą leasingową w takich sprawach jak: ubezpieczenia samochodu, wymiana dowodu rejestracyjnego, upoważnienia do użytkowania lub wyjazdu za granicę, uzgadnianie salda płatności, faktury lub inne dokumenty mogące pojawić się w trakcie leasingu. Duże, niezależne bankowe firmy leasingowe są do tego odpowiednio przygotowane i mają rozbudowane działy obsługi posprzedażnej. Natomiast firmy leasingu producenckiego mają z reguły ograniczoną do minimum kadrę. Do podpisywania umów przeszkoleni są pracownicy salonów sprzedaży samochodów czy maszyn, dla których jest to dodatkowy obowiązek i którzy najczęściej mają niewielką wiedzę o leasingu. Jeżeli już w trakcie trwania umowy wydarzy się coś nieoczekiwanego, to nie ma co liczyć na pomoc takiej osoby. Pozostaje kontakt telefoniczny przez call center, który działa najczęściej zgodnie z zasadą spychania odpowiedzialności na kolejne osoby, a najlepiej by klient w ogóle nie zawracał głowy (skąd my to wszyscy znamy).

Pracownikom w salonach ciężko jest także wyjaśniać Klientowi wszelkie niuanse przy podpisywaniu umowy, bo osoby takie najczęściej nie mają wiedzy na ten temat.

Leasing fabryczny – czasem tylko pozornie korzystna oferta

Jeśli uważnie przyjrzeć się wszystkim opłatom i kosztom w leasingu producenckim, to pozornie korzystna oferta wcale nie zawsze okazuje się taką być.

Po pierwsze dlatego, że salony samochodowe zarabiają na leasingu fabrycznym, i to wcale niemało. Niektórzy sprzedawcy uznają, że Klient jest przywiązany do salonu ofertą zakupu auta. Do leasingu fabrycznego stosuje się więc często wyższe marże i prowizje niż stosowane przez niezależne firmy leasingowe.

Praktyką jest również stosowanie pewnego tricku stosowanego w dwu wariantach: 1) Klient otrzymuje nisko oprocentowany leasing ale nie może liczyć na żaden poważny rabat od ceny samochodu, 2) Klient dostaje dość znaczny rabat cenowy na auto ale jego leasing fabryczny jest wysoko oprocentowany, przy czym często oferta sprzedaży auta okraszona jest zapisem „ cena obowiązuje wyłącznie w przypadku leasingu fabrycznego”, dodajmy nie zawsze najlepiej oprocentowanego.

Przykład „pułapki leasingu fabrycznego”:

Leasing Fabryczny I

  • Auto kosztuje 150.000 zł
  • Oprocentowanie „Leasingu fabrycznego” to 5%
  • W takiej „super ofercie leasingu fabrycznego” Klient zwykle nie otrzymuje na samochód rabatu lub minimalny.
  • Klient otrzymuje ofertę leasingu 105%, czyli spłaca 100% ceny + 5% odsetek = razem 150.000 + 5% = 157.000 zł

Leasing Fabryczny II

  • Auto kosztuje 150.000 zł
  • Oprocentowanie „Leasingu fabrycznego” to 0%
  • W takiej „super ofercie leasingu fabrycznego” Klient nie otrzymuje na samochód rabatu.
  • Klient otrzymuje ofertę leasingu 0%, czyli spłaca 100% ceny + 0% odsetek = razem 150.000 

Leasing Zewnętrzny

  • Auto kosztuje 150.000 zł
  • Klient nie korzysta z „super oferty leasingu fabrycznego” ale negocjuje twardo cenę. W przypadku zakupu samochodów marek Premium na firmę rabat 15% jest bez większych problemów do uzyskania. Finalnie Klient ma do sfinansowania samochód nabywany za cenę: 127.500
  • Oprocentowanie zewnętrznego leasingu to 10%
  • Klient spłaca 110% ceny fakturowej: 127.500 + 10% odsetek. Razem 140.250 zł

Pytanie – który leasing jest lepszy? Fabryczny 0% czy Zewnętrzny?

Odpowiedź – liczby pokazują jednoznacznie. Leasing fabryczny 0% czy leasing zewnętrzny oprocentowany na 10 czy nawet 15% w skali 5 lat? Z podanego przykładu jednoznacznie wynika, że leasing fabryczny 0% JEST DROŻSZY niż leasing zewnętrzny oprocentowany na 10%.

Pytanie – jak to się dzieje, że firma leasingu fabrycznego oferuje leasing 0% i jeszcze na tym zarabia?

Odpowiedź: ponieważ firma leasingu fabrycznego dostaje rabat którego w tej opcji nie dostanie klient. Te 10 – 15% rabatu trafia nie do kieszeni Klienta w postaci oszczędności, ale do kieszeni firmy leasingu fabrycznego, przez rabat który dostała od sprzedawcy samochodu. Rabat którego nie dostanie Klient, ponieważ tłumaczy się mu, że ma „leasing 0%”

Nasza opinia: nie warto ślepo wierzyć procentom przedstawianym nam w salonach samochodowych.

Niektóre leasingi dostępne w salonach samochodowych stosują niestety również politykę polegającą na tym, że określony poziom cenowy oferty (niekoniecznie niski) obowiązuje niezależnie od tego czy Klient zwraca się o ofertę poprzez salon samochodowy, czy bezpośrednio do firmy leasingowej. W każdym z tych przypadków nie wolno klientowi zaproponować tańszej oferty na tę konkretną markę objętą tą „specjalną ofertą leasingową”. Oczywiście każdy prywatny podmiot gospodarczy ma prawo układać swoją politykę cenową tak jak uzna za stosowne, pytanie tylko co myśli statystyczny Klient, widząc, że standardem w danej firmie leasingowej jest oferta np. na 108%, ale na tę konkretną markę samochodu firma leasingowa X stosuje wszędzie ofertę 112%, niezależnie od tego czy Klient pyta o ofertę w salonie samochodowym czy bezpośrednio w firmie leasingowej. Czy to kara dla Klienta za chęć zakupu w leasingu konkretnej marki samochodu, czy premia za monopol dla związku marka samochodu-firma leasingowa.

Oblicz swoje raty leasingowe w konfiguracji jaką chcesz kalkulator leasing tutaj

Brak elastyczności firm leasingu fabrycznego

Analiza umów leasingodawców fabrycznych sprowadza się do wniosku, że odstają one wyraźnie od standardów rynkowych. Regułą jest nie umieszczanie klarownych zapisów dotyczących sposobu rozliczania zakończonych przed czasem lub wypowiedzianych umów leasingu.

Można znaleźć też takie zapisy jak naliczanie wysokich kar, z możliwością wypowiedzenia umowy włącznie, pod byle pretekstem, np. w przypadku nie wystąpienia do finansującego o zgodę na wyjazd zagraniczny leasingowanym samochodem. Nie trzeba dodawać, że wydanie takiej zgody też słono kosztuje. Takich zapisów jest więcej.

Dlaczego tak jest? Fabryczni finansujący nie maja bodźca, żeby szanować i dbać o raz pozyskanego klienta, ponieważ poprzez sieć swoich dealerów mają stały dopływ klienteli – zawsze mogą skusić pozornym ekstra rabatem bądź leasingiem typu 102%, itp. Po co więc się starać, dbać o swoją reputację, jeżeli klienci płyną szerokim strumieniem a zawsze znajdzie się sposób na wyciśnięcie z Klienta czekającego na swoje upragnione auto dodatkowych pieniędzy?

Pułapki leasingu fabrycznego

Pisać o różnego rodzaju „nieprawidłowościach” można jeszcze długo. Trzeba zaznaczyć, że każda bez wyjątku firma leasingowa ma jakiś odsetek klientów niezadowolonych (najczęściej tych którzy mają „problemy” z terminowym spłacaniem należności), ale w przypadku leasingu fabrycznego to niezadowolenie przekracza średnią normę.

Wyślij zapytanie o leasingprofesjonalne doradztwo i najlepsze oferty leasingu. 20 lat doświadczenia w leasingu.

Gdzie leasing dla nowej firmy?

Gdzie leasing dla nowej firmy?

Leasing dla nowej firmy to sposób na nabycie sprzętu lub samochodu do nowej firmy lub rozwinięcie dotychczasowej działalności gospodarczej. Gdzie leasing dla nowej firmy? Leasing na start jest to wygodna forma pozyskania samochodów oraz maszyn do poczęcia kolejnych inwestycji. Cała rata leasingowa stanowi w leasingu operacyjnym koszt uzyskania przychodu, a stała kwota raty pozwala długookresowo planować wydatki i rozwijać biznes. Jeśli rozpocząłeś nową działalność gospodarczą, pomożemy Ci uzyskać leasing już w pierwszym dniu po rejestracji firmy – czyli leasing dla nowej firmy .

Gdzie leasing dla nowej firmy

Zastanawiasz się, gdzie leasing dla nowej firmy? Spośród kilkunastu największych firm leasingowych w Polsce, większość ostrożnie podchodzi do finansowania  jeśli chodzi o leasing dla nowej firmy. Wiele zależy tu od deklarowanej wpłaty własnej Leasingobiorcy, ceny przedmiotu leasingu (samochodu, maszyny) a także od rodzaju przedmiotu leasingu. Najłatwiej dostać leasing dla nowej firmy na nowy samochód osobowy, jednak przy odpowiednim podejściu do tematu leasing dla nowej działalności na inne rodzaje sprzętu również jest możliwy.

Jakie warunki leasingu dla nowej firmy

Podstawowe warunki jakie stawiane są nowym firmom przy udzielaniu leasingu dotyczą wieku Leasingobiorcy oraz wkładu własnego. Najczęściej nowy przedsiębiorca nie może mieć mniej niż 25 lat oraz musi mieć czyste konto w BIK (brak negatywnych wpisów). Wkład własny wymagany od nowej firmy jest podniesiony w stosunku do „standardowego” wymaganego wkładu od 10 do 20%. Różne firmy leasingowe ustalają go zwykle na poziomie średnio 20-30% z możliwością obniżenia w przypadku gdy Leasingobiorca otwiera nową działalność jako kontynuację wcześniejszej umowy o pracę lub może wykazać się dużym doświadczeniem w branży w której zamierza startować z własną firmą.

Raty leasingowe wstępnie pomoże oszacować ci nasz leasing kalkulator rat.

Warunki finansowania dla nowej działalności

Leasing dla nowej firmy to nie tylko możliwość i dostępność jego uzyskania ale również warunki finansowe. Nowa działalność ma zwykle większą niepewność co do uzyskiwanych dochodów, dlatego raty leasingowe muszą być maksymalnie dogodne – najlepiej rozłożone na najdłuższy możliwy okres. Są firmy leasingowe które umożliwiają leasing nawet do 7 lat, wtedy rata leasingowa jest najniższa.

Dokumenty wymagane na leasing dla nowej firmy:

  • dowód osobisty Leasingobiorcy i współmałżonka
  • wpis do ewidencji
  • faktura pro forma lub oferta od sprzedawcy na przedmiot jaki zamierzasz wziąć w leasing
  • formularz informacyjny dla nowej działalności

Dokumentami, które na pewno będą pomocne z uzyskaniu leasingu dla nowej firmy mogą być wszelkiego rodzaju umowy przedwstępne, kontrakty, zestawienia majątku itp. Decyzja w tym względzie zależy od rodzaju przedmiotu  jaki chcemy wyleasingować(np. maszyny) i należy do analityka opiniującego wniosek oraz firmy leasingowej.

Oferta specjalna leasingu dla nowej firmy – wolne zawody

Firmy leasingowe mają pewne preferencje u ulgi jeśli chodzi o warunki dla nowych firm w branżach wolnych zawodów. Takimi preferencyjnymi zawodami są m.in. prawnicy, lekarze, architekci. Zwykle zwalniani są oni z wymogu wyższej niż standardowa wpłaty własnej oraz wypełniania dodatkowych załączników i działalności czy przedstawiania kontaktów lub zestawień majątku. Preferencyjne warunki dla takich zawodów to wkład własny już od 1% wartości samochodu.

Nowa firma leasing – zapraszamy do wysłania zapytania o ofertę leasingu dla nowej firmy. 

 

Jaki samochód elektryczny w leasingu?

Jaki samochód elektryczny w leasingu?

Samochód elektryczny w leasing ? Przyszłość to samochody elektryczne oraz Leasing samochodów elektrycznych i leasing samochodów hybrydowych. Jak wziąć samochód elektryczny lub hybrydowy w leasing? Oto kompendium wiedzy na temat leasingu samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Samochód elektryczny w leasing

Rynek samochodów elektrycznych w Europie i w USA rozwija się choć oczywiście daleko mu do skali sprzedaży samochodów spalinowych na benzynę lub olej napędowy. Jednak eksperci są zgodni – samochodów elektrycznych lub spalinowo-elektrycznych przybywa. Zalet takich aut nie trzeba nikomu przedstawiać – to przede wszystkim bardzo niskie koszty eksploatacji, ochrona powietrza którym oddychamy oraz dużo niższa awaryjność takich podzespołów jak silnik czy skrzynia biegów w autach elektrycznych. Wady to wciąż wysoka cena, mała dostępność sieci szybkiego ładowania oraz nieporównywalny z tradycyjnymi silnikami zasięg. Jednak wyniki sprzedaży Tesli oraz powodzenie samochodów hybrydowych takich marek jak Toyota, zwiastują nowy trend od którego nie ma odwrotu.

Leasing nowych samochodów elektrycznych

Leasing samochodów elektrycznych w Polsce już istnieje. Nie wszystkie firmy leasingowe są jeszcze przekonane do leasingu tego rodzaju aut, ale kilka leasingów finansuje samochody elektryczne i hybrydowe. Czy warto brać samochód elektryczny w leasing ? W porównaniu do leasingu zwykłego samochodu należy liczyć się jednak z bardziej dogłębną analizą wyników finansowych leasingobiorcy oraz podwyższonym nieco wkładem własnym. Okres leasingu i inne parametry finansowania samochodów elektrycznych są podobne, jak samochodów z tradycyjnym zasilaniem.
Można jedynie dodać, że aktualnie leasinguje się jedynie nowe samochody elektryczne takich marek jak Tesla, Renault, Toyota, Honda.

Nieco inaczej przedstawia się sytuacja w segmencie elektrycznych pojazdów miejskich – tutaj przewidujemy bardzo szybki rozwój finansowania w leasingu samochodów elektrycznych dla przedsiębiorstw transportowych, autobusów oraz taksówek. Prognozujemy, że w ślad za społeczeństwami zachodnimi duże miasta będą w najbliższych latach wprowadzać obowiązek świadczenia usług przewozowych taksówkami za pomocą już tylko samochodów z napędem elektrycznym.

Obecnie to jeszcze tylko przewidywania, więc skupmy się na liście samochodów elektrycznych jakie można finansować za pomocą leasingu. Jak można wziąć samochód elektryczny w leasing lub samochód hybrydowy w leasing czy wynajem długoterminowy.

Samochody elektryczne w Polsce

Aktualnie najbardziej znanym producentem samochodów elektrycznych który sprzedaje je w ilościach wielkoprzemysłowych jest Tesla. Największym zainteresowaniem Tesla cieszy się oczywiście w USA a w Europie w krajach Beneluksu oraz… Norwegii. Sporo zamówień spłynęło również ze Szwajcarii.

Samochód elektryczny w leasing – gdzie?

Jest kilka firm leasingowych, które umożliwiają finansowanie Tesli kupowanej za granicą. W praktyce procedura polega na tym, że klient wybiera i zamawia konkretny model u zagranicznego dealera Tesli, podpisuje umowę z  firmą leasingową, która płaci za samochód do dealera. Następnie firma leasingowa odbiera samochód i sprowadza go do Polski, gdzie załatwia formalności celno-podatkowe i wydaje gotowy, zarejestrowany samochód Leasingobiorcy. Tam więc można w Polsce wziąć samochód elektryczny w leasing.

Tesli nie można jednak kupić od krajowego importera, ponieważ aktualnie jeszcze takiego w Polsce nie ma. Można natomiast kupić w wziąć w leasing samochody elektryczne Renault, Mitsubishi, BMW, Mitsubishi.

Marka BMW oferuje w pełni elektryczny model BMW i3, Renault proponuje elektryczny Renault Twizy, Kangoo Z.E oraz ZOE. Samochód elektryczny w leasing – Nissan z kolei proponuje kompaktowy model Leaf oraz mały samochód dostawczy e-NV200. Mitsubishi informuje o zainteresowaniu modelem i-MiEV.

Leasing samochodów hybrydowych w Polsce

Jak widać, droga do szerokiej sprzedaży i leasingu osobowych samochodów elektrycznych jest w Polsce jeszcze daleka i pełna wybojów, szybciej doczekamy się elektrycznych pojazdów transportu miejskiego. Dużo szybciej rozpowszechniać się będą natomiast tzw. hybrydy i zakup w leasingu samochodów hybrydowych. Sprawdzisz u nas ofertę i kalkulację leasingu.

Dla przypomnienia – samochód hybrydowy to konstrukcja łącząca w sobie benzynowy silnik spalinowy oraz silnik elektryczny. Taki mariaż daje w pewnym stopniu połączenie zalet obydwu rodzajów zasilania, jak również auta tego rodzaju są zdecydowanie bardziej przystępne cenowo dla Klientów i powszechnie leasingowane. Dowodzi tego sukces hybrydowych modeli Toyoty.

Jakie hybrydy możemy wyleasingować w Polsce?

Leasing samochodu hybrydowego. Zacznijmy od wymienienia przede wszystkim hybrydowych modeli Toyoty: możemy wziąć w leasing hybrydowe modele Toyota Yaris, Auris, Prius, RAV. Ford oferuje Hybrydowego Mondeo 2.0, Peugeto 508 RXH a Lexus hybrydowe modele CT, IS, NX, GS. Mercedes z kolei modele Hybrydowe klasy C, E, S a BMW hybrydowe wersje 3,5, 7 Active Hybryd. Audi nie pozostaje w tyle i proponuje w Polsce hybrydowe A3, Q5 i A8 hybryd. Hybrydowe wersje można kupić i wyleasingować również u Porsche i Land Rover.

Samochód hybrydowy w leasing – również Volvo oferuje hybrydy spalinowo-elektryczne modeli V60, XC 90. Hybrydowe wersje dostaniemy też w Infiniti. W Volkswagenie można dostać hybrydowego e-Golfa ale hybrydowy e-Up za około 100.000 zł pozostanie z pewnością tylko ciekawostką katalogową.

Przyszłość samochodów elektryczny i hybrydowych w Polsce.

O ile powszechne wprowadzenie do użytku samochodów elektrycznych zapewne potrwa jeszcze lata, to samochody hybrydowe są już z nami – ekologiczne, tańsze w eksploatacji, w miarę dostępne cenowo. Leasing samochodów hybrydowych nie różni się niczym od leasing samochodów z napędem tylko tradycyjnym.

Naszym zdaniem w niedalekiej przyszłości hybrydy będą wypierać samochody z sinikiem diesla. Obecnie leasing samochodu hybrydowego wydaje się bardzo dobrym posunięciem.

Jak wziąć leasing i nie żałować?

Jak wziąć leasing i nie żałować?

Jak wziąć leasing i nie żałować

Nie napiszemy w tym miejscu prostej recepty gdzie wziąć leasing, ale jak się do tego zabrać. Wszak wędka jest o wiele cenniejsza od ryby. Tak samo jest z wyborem leasingu, oceną oferty i doradcy lub brokera leasingowego. Jak wziąć leasing i nie żałować ?

  1. Jeśli oferty są inaczej skonstruowane, nie można ich bezpośrednio porównywać. Nie tylko suma procentowa rat leasingowych jest istotna – na koszt leasingu wpływają również takie czynniki jak wielkość wkładu własnego, wielkość kwoty wykupu, zastosowana stawka wibor, konieczność ubezpieczenia GAP lub jego brak, jak też suma i kwoty opłat dodatkowych z Tabeli Opłat.
  2. Nie zawsze SUMA RAT jest elementem najważniejszym. Pamiętaj, że liczy się elastyczność w leasingu a więc czy wkład własny jest na poziomie który nie zakłóci twoich pieniędzy przeznaczonych na finansowanie i płynność firmy, czy rata leasingowa ci odpowiada, jakie usługi dodatkowe otrzymujesz jeszcze w zamian. Podam prosty przykład – Samochód Opel Corsa jest na pewno wielokrotnie tańszy od Mercedesa klasy S, ale kupujący samochody nie zwracają wyłącznie uwagi na cenę – liczą się też wielkość, możliwości konfiguracji, wygląd, wygoda, bezpieczeństwo. Tak samo należy porównywać usługi leasingowe różnych firm leasingowych. Czy najtańsze produkty i usługi są najlepsze? Oczywiście, że nie! Bardzo często nie.
  3. Poświęć swój czas jeśli chcesz by ktoś poświęcił ci swój. Doradcy firm leasingowych i brokerzy leasingowi otrzymują bardzo dużo zapytań o ofertę leasingu, tabelkę z procentami. Zapewne również Ty chciałbyś taką otrzymać. Tylko czy na pewno o to w tym wszystkich chodzi? Po kolejnym zapytaniu o typową tabelę z opłatami możesz być pewien, że otrzymasz albo bardzo drogą na odczepnego albo bardzo tanią, która będzie nierealna jeśli chodzi o podpisanie na jej podstawie umowy leasingowej. Ratę leasingową możesz sobie zawsze wstępnie wyliczyć w oparciu chociażby o kalkulator-leasingowy.pl, naprawdę wybór leasingu polega na rozmowie z doradcą leasingowym. Możesz nam wierzyć – ludzie z tej branży już dawno nauczyli się rozróżniać Klientów zainteresowanych podpisaniem umowy i zakupem auta czy maszyny od tzw. „pytaczy” którzy są tylko stratą czasu, tak dla doradców leasingowych jak i dla siebie samych.
  4. Nie ma brokerów leasingowych którzy mają w ofercie wszystkie firmy leasingowe. Dziwią nas niekiedy informacje jakie podają na swoich stronach niektórzy brokerzy leasingowi, że współpracują z 40 lub 20 firmami leasingowymi. Napiszę Tobie Szanowny czytelniku, że jest to nieprawda i robienie klientom wody z mózgu. 20 lat doświadczenia w branży leasingowej, znajomość firmy leasingowych, ludzi z branży, realiów rynkowych oraz zasad prowadzenia biznesu każe nam napisać – nie wierzcie w bajki, że jakaś firma brokerska czy portal finansowy współpracuje z 40 a nawet 20 firmami leasingowymi. Budowanie fałszywej legendy nie jest najlepszym sposobem na znajdowanie klientów.
  5. Leasing bezpośrednio w salonie to nie zawsze dobry pomysł. Dlaczego? Powód jest prosty – pracownicy salonów mają dużo większe możliwości dokładania Klientom dodatkowych prowizji, ponieważ wiedzą że Klient który nie pyta i nie szuka, weźmie w większości przypadków ofertę którą mu przedstawią. Są wyjątki ale warto być ostrożnym. Praktyka pokazuje, że wyjątkowo dobry leasing i wyjątkowo dobra obsługa leasingowa w salonie to raczej wyjątek niż reguła. Argument, że wszystko załatwisz w salonie jest chybiony ponieważ w czasach telefonów i maili wszystko możesz załatwić nie ruszając się z domu lub biura, a doradca leasingowy na podpisanie umowy przyjedzie do ciebie. Jest też jeszcze jeden czynnik – niestety ale pracownik salonu nie będzie mógł lub nie będzie chciał pomagać tobie w kwestiach umowy leasingowej w czasie kilku następnych lat. Pamiętajmy, że on się zajmuje sprzedażą samochodów. Inaczej jest z doradcami firm leasingowych i brokerami – oni będą to robić licząc na to że zadowolony z obsługi Klient weźmie w przyszłości kolejny leasing, bo dlaczego nie?
  6. Nigdy nie ufaj sprzedawcy który źle mówi o konkurencji. To podstawowa zasada biznesu, kto oczernia innych sam nie jest godzien zaufania.
  7. Przyjmij za pewnik, że ktoś z dużym doświadczeniem obsłuży cię lepiej. Warto zorientować się jak długo w branży leasingowej pracuje doradca/broker leasingowy. Jest oczywiste, że ktoś z długim stażem pracy obsłuży cię lepiej.

Jak wziąć leasing i nie żałować ?

Jeśli trafiły do Ciebie nasze uwagi powyżej – być może zachcieliśmy Cię byś zapytał nas o leasing dla Twojej firmy. Podziel się też swoją opinią ze znajomymi. Zapraszamy do korzystania z naszych usług.

Ubezpieczenie GAP – co to jest?

Ubezpieczenie GAP – co to jest?

Ubezpieczenie GAP – co to jest

Ubezpieczenie GAP chroni rozliczenie finansowe Twojego samochodu w razie niespodziewanego rozliczenia leasingu nawet przez 7 lat. Twój samochód z roku na rok będzie tracił na wartości. Aby uniknąć finansowego szoku będącego następstwem szkody całkowitej (m.in. kradzież, zdarzenie drogowe) przygotowaliśmy unikalny program GAP, który zabezpieczy wartość Twojego samochodu przez okres do 7 lat.

W trosce o własne bezpieczeństwo – pamiętaj o ubezpieczeniu GAP

Według badań rynkowych nowy samochód w pierwszych trzech latach eksploatacji traci nawet 60% wartości.  Ile możesz stracić gdy Twoje auto zostanie skradzione lub rozbite, nawet nie z Twojej winy?

spadekwartosci

Jak temu zaradzić ?

Zazwyczaj wraz z kupnem samochodu wykupujemy ubezpieczenie Auto Casco, które ma nas zabezpieczyć przed skutkami ewentualnej kradzieży, czy też innej szkody całkowitej. Niestety Auto Casco nie zabezpieczy nas przed spadkiem wartości pojazdu, a tym samym dużą stratą finansową. Każdy posiadacz czterech kółek wie, że stałą prawidłowością jest (niestety) malejąca wartość jego wymarzonego samochodu. Największy spadek wartości zanotujemy w pierwszych 3-latach jego eksploatacji, w przypadku samochodu nowego może sięgnąć nawet 60% Możesz całkowicie zabezpieczyć się przed ewentualną stratą finansową w takim przypadku wykupując do umowy leasingu ubezpieczenie GAP od straty finansowej. GAP (Guaranteed Asset Protection) jest ubezpieczeniem wliczonym w ratę, obowiązującym przez cały okres trwania umowy leasingu.  Istnieje możliwość zawarcia ubezpieczenia w jednym z trzech wariantów – Fakturowy, Finansowy, Indeksowy.


Ubezpieczenie od straty finansowej GAP pokrywa w przypadku szkody całkowitej lub utraty pojazdu:

GAP Fakturowy – różnicę pomiędzy Wartością Fakturową Pojazdu a większą z dwóch kwot: Odszkodowaniem z Umowy AC lub Wartością Pojazdu. W całym okresie leasingu otrzymujesz 100% wartości samochodu! GAP FAKTUROWY – DO 5 LAT!

GAP Finansowy – różnicę pomiędzy kwotą zobowiązania leasingowego pozostającego do spłaty zgodnie z Harmonogramem na dzień wypłaty Odszkodowania z Umowy AC a kwotą wypłaconego Odszkodowania z Umowy AC. W całym okresie leasingu spłacamy za Ciebie należność leasingową! GAP FINANSOWY – DO 7 LAT!


Przykłady:

Ubezpieczenie GAP Fakturowy – Auto kosztowało 50.000 zł. Po 2 latach jego wartość spadła do 35.000 zł i zostało skradzione. GAP fakturowy zapewnia zwrot pozostałych 15.000 zł. Łącznie z tytułu polisy AC oraz z ubezpieczenia GAP otrzymasz 50.000 zł.

Ubezpieczenie GAP Finansowy – Wartość zobowiązania pozostałego do spłaty np. z tytułu umowy leasingu skradzionego czy zniszczonego pojazdu wynosi 50.000 zł. Wypłacone odszkodowanie z polisy AC to 40.000 zł. GAP Finansowy pokrywa różnicę pomiędzy kwotą zobowiązania a kwotą wypłaconego odszkodowania czyli 10.000 zł.

Ubezpieczenie GAP Indeksowy – GAP Indeksowy zapewnia procentowo określoną dopłatę liczoną od wypłaconej sumy odszkodowania z tytułu AC. Dla samochodów osobowych i dostawczych do 3.5 t dodatkowe odszkodowanie z tytułu GAP wynosi 30% wartości odszkodowania AC, dla samochodów ciężarowych powyżej 3.5 t dodatkowe odszkodowanie to 20% wartości odszkodowania z dnia szkody.


ubezpieczenia_gap

Zapytaj o ofertę leasingu z GAP – Śpij Spokojnie przez cały okres finansowania.

Zawierasz leasing  na okres do 5 lat?  Wybierz GAP w wariancie Fakturowym, Finansowym lub Indeksowym. Przy umowie na 6 i 7 lat wybierz GAP Finansowy lub Indeksowy.

Ubezpieczenie od straty finansowej GAP dodasz do umowy leasingu samochodów nowych i używanych. Maksymalna kwota odszkodowania z tytułu GAP wynosi 90.000/150.000 PLN. Maksymalny okres leasingu to 7 lat.

Poleasingowe bez podatku

Poleasingowe bez podatku

Poleasingowe bez podatku

Minister finansów zmienia niekorzystne dla firm interpretacje izb skarbowych w sprawie firmowych samochodów. Potwierdza się, że po wykupie z leasingu można je sprzedać bez podatku. Wystarczy zaczekać z transakcją pół roku. Przez lata skarbówka uważała, że przedsiębiorca, który wykupi auto po leasingu i przeznaczy je na prywatne potrzeby, i tak musi rozliczyć jego sprzedaż w firmie. Auto było bowiem składnikiem majątku związanego z działalnością gospodarczą. Żeby uniknąć tego obowiązku, musiałby czekać ze sprzedażą aż sześć lat (liczone od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu wycofania samochodu z firmy). Fiskus przegrywał w tej sprawie w sądach (np. wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, sygn. akt I SA/Gl 1028/14) i w końcu zmienił zdanie. Teraz potwierdza się, że jeśli wykupiony po zakończeniu umowy leasingu samochód nie był już wykorzystywany w firmie i nie został zaliczony do składników jej majątku, kwota uzyskana ze sprzedaży nie jest przychodem z działalności gospodarczej – poleasingowe bez podatku.

Poleasingowe bez podatku. Rygorystyczne podejście fiskusa powodowało, że przedsiębiorcy, którzy wykupili samochód po leasingu, mieli do wyboru dwa rozwiązania: opodatkować jego sprzedaż albo zaczekać z transakcją sześć lat. Po zmianie stanowiska skarbówki auto można sprzedać bez PIT już po pół roku. Trzeba jednak pamiętać, że po wykupieniu pojazd musi być od razu przeznaczony na potrzeby osobiste, nie można go wprowadzać do firmowego majątku. Inaczej przychód ze sprzedaży będzie rozliczany w działalności gospodarczej. Podobnie jak wtedy, gdy nie leasingowaliśmy auta, ale od razu kupiliśmy je na własność i było firmowym środkiem trwałym.


poleasingowe bez podatkuLeasing operacyjny samochodu jest najbardziej powszechnym rodzajem leasingu. Ponieważ przedmiot leasingu w okresie obowiązywania umowy cały czas wchodzi w skład majątku leasingodawcy, więc to jemu przysługuje prawo do dokonywania odpisów amortyzacyjnych w zakresie przedmiotu leasingu. Natomiast Leasingobiorca ma prawo do zaliczania w koszt prowadzenia działalności gospodarczej wszelkich opłat ponoszonych z tytułu umowy leasingu na rzecz firmy leasingowej. Podatek VAT doliczany jest w leasingu operacyjnym do każdej raty leasingowej. Po wygaśnięciu umowy leasingu korzystający (czyli leasingobiorca) może wykupić na własność przedmiot leasingu. Leasing operacyjny stosowany bywa najczęściej do leasingu samochodów, maszyn i urządzeń które są kupowane na fakturę z pełnym VAT (np. nowe samochody Citroen). Transakcja taka jest najbardziej opłacalna. W przypadku firm, leasing może mieć formę leasingu operacyjnego lub finansowego, natomiast w leasingu konsumenckim (dla osób prywatnych) możliwy jest tylko leasing operacyjny. Podatek VAT można odliczyć w wysokości 50% lub 100%. Zapytaj o najlepszą bankową ofertę leasingu na samochody Citroen.

Nasz kalkulator leasingowy pomoże ci we wstępnej orientacji w możliwych parametrach oferty leasingu i wynajmu długoterminowego. Wyślij zapytanie – nasz doradca oddzwoni do ciebie i prześle ofertę leasingu.

Jakie są koszty leasingu?

Jakie są koszty leasingu?

Jakie są koszty leasingu

Koszty leasingu – Ile kosztuje leasing samochodu, jakie są koszty leasingu – to pytania które bardzo często zadają Klienci którzy chcą przede wszystkim wiedzieć jakie są koszty leasingu samochodu oraz jaką ofertę mogą aktualnie otrzymać.

Koszty leasingu samochodu można podzielić na kilka grup:

  1. koszty leasingu finansowe spłaty leasingu – czyli koszty leasingu związane ze spłatą samochodu leasingowanego w ramach harmonogramu rat leasingowych
  2. koszty leasingu dodatkowe związane z realizowaniem umowy leasingowej
  3. koszty leasingu inne związane z trwaniem umowy leasingowej – najczęściej są to opłaty, prowizje, koszty administracyjne, koszty kar umownych

Koszty spłaty leasingu

Koszty leasingu mogą się różnić również w zależności od zastosowanej kwoty wykupu. Im wyższy Wykup tym mniejsza będzie rata miesięczna ale za to wzrosną nieco odsetki od większego wykupu (balonowego) więc suma wszystkich opłat z wykupem będzie wyższa.

Ogólne oprocentowanie leasingu wynika najczęściej z rodzaju przedmiotu (samochód czy maszyna), tego czy jest to przedmiot nowy czy używany, od aktualnej polityki marżowej danej firmy leasingowej oraz od wielkości Klienta.

Część firm leasingowych może zaproponować nieco tańszą ofertę leasingu jeśli zdecydujemy się wykupić Ubezpieczenie umowy GAP lub LIFE oraz Ubezpieczenie Komunikacyjne w firmie leasingowej.

Koszty leasingu finansowe spłaty leasingu to najczęściej porównywana przez Klientów grupa kosztów. Najczęściej możemy prosić Doradcę o tabelę w której znajdują się takie pozycje jak:  Wartość przedmiotu leasingu netto, Opłata Wstępna (zwana też Czynszem Inicjalnym lub Wkładem własnym), ilość miesięcznych rat leasingowych, kwota raty leasingowej (podawana przez niektóre firmy leasingowe tylko jako kwota netto a przecież należy też doliczyć VAT), wartość wykupu przedmiotu po leasingu na końcu.

W większości ofert leasingu samochodu znajduje się podsumowanie wyżej wymienionych opłat leasingowych w procentach, jednak uwaga – niektóre firmy do tego podsumowania procentowego z jakichś przyczyn nie wliczają kwoty wykupu samochodu po leasingu.

Tak więc oferty leasingowe różnych firm leasingowych mogą też różnić się przedstawienie kosztów finansowania, część firm jako liczbę opłat leasingowych kalkuluje Opłatę wstępną + opłaty miesięczne, inne jako liczbę opłat podaje tylko liczbę rat miesięcznych.  Wyżej wymienione różnice powodują, że nieprawne oko może nie zawsze wyłapać istotne różnice w ofertach. Różnie koszty leasingu wyliczają również kalkulatory na stronach.

Obecnie kalkulatorem leasingowym numer 1 jest na pewno aplikacja kalkulator-leasingowy.pl która w przeciwieństwie do wielu tworów marketingowych na stronach firm leasingowych jest starannie opracowanym kalkulatorem leasingowym z możliwością kontaktu z doradcą leasingowym, otrzymaniem bezpłatnej porady oraz ostatecznej oferty leasingu.

UWAGA: Jeśli rozważamy wzięcie leasingu w salonie lub komisie samochodowym – w większości przypadków należy liczyć się z tym, że oferta taka będzie droższa niż oferta zaproponowana przez leasing z pominięciem salonu. Jednakże wcześniej należy się wystrzegać zostawiania danych swojej firmy w salonie czy komisie, ponieważ wtedy leasing może być zmuszony do zaproponowania klientowi oferty z wliczoną prowizją dla salonu.

Lepiej zapytać niezależnych doradców leasingowych, których takie zastrzeżenia nie dotyczą.

Leasing koszty leasingu dodatkowe

Do dodatkowych kosztów zawarcia umowy leasingu samochodu należą najczęściej:

Towarzystwa Leasingowe dysponują ofertą Ubezpieczeń AC/OC/NW dla leasingowanych samochodów. Jeśli chcemy ubezpieczyć pojazd sami, zwykle wiąże się to z opłatą oraz koniecznością jednorazowej zapłaty składki, natomiast przy ubezpieczeniu przez leasing składkę można rozbić na raty półroczne, kwartalne lub wliczyć do rat leasingowych (ta ostatnia opcja, aczkolwiek ciekawa jest najmniej opłacalna ze względu na koszt takiego ubezpieczenia wliczonego w raty oraz VAT który wtedy jest dodawany również od części ubezpieczeniowej raty leasingowej).

  • koszty rejestracji pojazdu – różnią się w zależności od firmy leasingowej. Zwykle jest to kilkaset złotych na które składają się koszty dokumentów i tablic w wydziale komunikacji oraz koszt serwisu rejestracji pojazdu.
  • koszt ubezpieczenia samochodu w leasingu – tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana ponieważ jeśli mamy zniżki komunikacyjne, mogą być one uwzględnione przez niektóre firmy ubezpieczeniowe. Warto zdawać sobie sprawę z faktu, że koszt ubezpieczenia samochodu w leasingu zawsze będzie niższy dla samochodu nowego a wyższy dla samochodu używanego. Ta sfera kosztów zależy najbardziej od aktualnej polityki Towarzystw Ubezpieczeniowych. Jeśli Leasingobiorca decyduje się na ubezpieczenie własne powinien liczyć się z koniecznością uiszczenia opłaty za ubezpieczenie obce (zwykle 100-300 zł), kosztu tego nie ponosi się jeśli ubezpiecza się przez firmę leasingową.
  • koszt wyceny samochodu używanego – wiele firm wymaga by klient pokrył koszty wyceny samochodu używanego, są jednak takie które takiej wyceny dokonuje bezpłatnie. Koszt wyceny w firmach które wymagają wyceny przez ich rzeczoznawcę to 200-500 zł
  • ubezpieczenie GAP/LIFE (jeśli wymagany) – jeśli decydujemy się ba ubezpieczenie spłaty umowy GAP lub LIFE jest to pewien koszt dodatkowy choć dobrowolny, ale można spotkać się również z taką ofertą leasingu która na pierwszy rzut oka będzie bardzo tania ale będzie obowiązywała pod warunkiem zawarcia ubezpieczenia LIFE lub GAP. Nie można dokładnie wskazać w niniejszym tekście różnic – ale zakres obowiązywania, suma ubezpieczenia oraz okres tego ubezpieczenia mogą się różnić w różnych firmach, więc nie należy przykładać ich do siebie w sposób automatyczny.
  • opłata manipulacyjna/prowizja do umowy – są jeszcze firmy leasingowe które stosują opłatę manipulacyjną, bądź prowizję dodawaną do umowy leasingowej.

Inne koszty leasingu

UWAGA: W części firm leasingowych (nawet w największych) są płatne takie usługi jak: serwis faktura elektroniczna, konto bankowe, monity sms (słynne firmy na „E” lub „R” z esemesami za 35 zł), karta paliwowa. Inne firmy leasingowe te same usługi oferują za darmo w ramach rat leasingowych. W leasingu u nas są darmowe!

Inne koszty leasingowe związane są najczęściej z procesem realizacji umowy leasingowej bądź zdarzeniami w trakcie jej trwania. Tutaj można stwierdzić, że każda firma leasingowa stosuje tego typu opłaty, zawarte najczęściej w tabelach opłat.

Z analizy tabel opłat leasingowych wynika, że wszędzie należy spodziewać się opłat za takie czynności jak: przedterminowe zakończenie umowy leasingu, zmiana harmonogramu rat leasingowych, cesja umowy leasingowej na samochód, pozwolenie na użytkowanie przez osobę trzecią, wznowienie umowy po jej rozwiązaniu z powodu nieopłacania rat leasingowych, wysłanie monitu pisemnego, odbiór zatrzymanego dowodu rejestracyjnego, opłata za ubezpieczenie samochodu (ubezpieczenie klienta).

Niektóre poważne firmy leasingowe stosują opłaty np. za e-fakturę, serwis sms, wydanie karty paliwowej – w innych tego typu usługi są bezpłatne! W leasingu za naszym pośrednictwem są darmowe!

 

Jak dostać leasing?

Jak dostać leasing?

Jak dostać leasing samochodowy

Jak dostać Leasing samochodowy? Leasing samochodowy oferta 10 firm leasingowych, bezpłatne doradztwo. Z nami dowiesz się jak dostać leasing samochodowy.

Często niezależni doradcy leasingowi rekrutują się z pośród osób z wieloletnim doświadczeniem w branży leasingowej, cechują się dogłębną znajomością tematu, procedur i warunków wielu firm leasingowych. Leasing samochodu do najczęstszy rodzaj leasingu. Nie skreślajmy niezależnych doradców tylko dlatego, że nie pracują w oddziale firmy leasingowej. Często nie pracują „na etacie” właśnie dlatego, że są na wyższym poziomie profesjonalizmu jeśli chodzi o wiedzę i doświadczenie, prowadzą własne firmy doradcze. Możecie się przekonać o tym pytając ile lat dana osoba pracuje w branży leasingowej.

Poniżej przedstawimy w kilku krokach procedurę uzyskania leasingu. Zapraszamy do konsultacji telefonicznej oraz wysłania zapytania o ofertę leasingową przez Formularz Kontaktowy. To nic nie kosztuje.

Jaki Leasing, jak dostać leasing samochodowy ? Ubiegając się o leasing warto najpierw wybrać samochód jaki chcemy wyleasingować. Jeśli wiemy już co dokładnie, na jaki okres, przy jakim wkładzie własnym chcielibyśmy wziąć w leasing warto porozmawiać z Doradcą i wysłać zapytanie o ofertę leasingową. W tym momencie warto byśmy mogli określić dokładny model i wersję samochodu również dostawcę od którego chcemy kupić przedmiot. Powinniśmy umieć odpowiedzieć doradcy na pytanie o szacunkowe wyniki finansowe (przychód i dochód) za poprzedni oraz obecny rok, znać poziom naszych zobowiązań (kredyty, leasing samochodu). Jeśli poświęcimy kilka minut na rozmowę z Doradcą z pewnością będziemy wiedzieć o naszych możliwościach leasingowych i usługach zawartych w koszcie leasingu. Otrzymamy też informacje o procedurze złożenia wniosku na leasing i zawarcia umowy a następnie odbioru przedmiotu.  Nie patrzmy tyko na koszt samej oferty. Wszak kupując garnitur, chcemy by był dobrze wykonany , z dobrych materiałów i pasował dokładnie na nas. Suma opłat jest czynnikiem ważnym ale nie najważniejszym. Należy rozważyć, co otrzymujemy w zamian. Warto zapytać doradcę ile lat pracuje w branży leasingowej.

Jeśli oferta którą przedstawił nam doradca jest satysfakcjonująca oraz omówiliśmy różne możliwości leasingu na samochód, należy przesłać doradcy niezbędne dokumenty i dane do wniosku o leasing samochodu.

Dokumenty wniosku leasingowego:

  1. dowód osobisty właściciela/reprezentanta firmy oraz współmałżonka
  2. fakturę pro forma, specyfikację lub umowę zamówienia z salonem
  3. przy samochodach używanych trzeba mieć kopię dowodu rejestracyjnego
  4. niekiedy Doradca poprosi Klienta o przesłanie PIT za ubiegły rok

Pytania na jakie należy znać odpowiedź:

  • przychód i dochód za rok ubiegły oraz aktualny
  • zobowiązania kredytowe i leasingowe (kwoty pozostałe do spłaty)
  • czy roczne ubezpieczenie pojazdu AC/OC/NW będziemy chcieli zapłacić jednorazowo, kwartalnie czy może w ratach leasingowych
  • kiedy auto będzie do odbioru/zakupu od Sprzedawcy
  • czy była już wpłacana zaliczka
  • czy rozważamy dodanie do leasingu samochodu usług dodatkowych jak: ubezpieczenie GAP, Assistance, ubezpieczenie szyb, ubezpieczenie na życie itp.

Leasingowanie czy najem?

Leasingowanie czy najem?

Leasing czy najem

Leasing czy najem długoterminowy samochodu – by odpowiedzieć na pytanie co się bardziej opłaca –  (Leasing FSL – Leasing Full Service), na wstępie określmy czym różnią się te dwie, bardzo pokrewne formy finansowania. Leasing czy wynajem długoterminowy.

Leasing jest formą finansowania już bardzo dobrze zadomowioną w Polsce i znaną polskim przedsiębiorcom. Leasing samochodów to główna forma finansowania zakupu auta w firmie, zarówno tych dużych jak i tych małych jednoosobowych działalności gospodarczych. Przedsiębiorca wskazuje upatrzone auto, nowe lub używane które następnie staje się przedmiotem umowy leasingu, przy czym w zdecydowanej większości w czasie umowy leasingu wartość samochodu zostaje spłacona w ratach leasingowych, a następnie dotychczasowy leasingobiorca wykupuje spłacony samochód za symboliczny 1% wartości. Podczas trwania umowy leasingu użytkownik – leasingobiorca ponosi ryzyko i zajmuje się zarówno serwisem jak i naprawami użytkowanego samochodu. Głównymi zaletami leasingu z jego punktu widzenia są: łatwość i szybkość uzyskania, niski koszt finansowania oraz funkcja kosztowa – raty leasingowe są kosztem uzyskania przychodu w firmie, przez co przedsiębiorca inwestując poprzez leasing, płaci niższe podatki.

Wynajem długoterminowy, jakkolwiek w wielu aspektach bardzo podobny do leasingu (choćby funkcja podatkowa czy łatwość uzyskania) to jednak różni się w innych. Należy tu przede wszystkim wymienić opiekę serwisową jak również w pewnych opcjach przejęcie ryzyka napraw i kosztów użytkowania oraz serwisowania przez firmę Wynajmu długoterminowego. Klient nie musi się martwić o nieprzewidziane koszty serwisowe, koszty napraw czy ubezpieczenia. Tym wszystkim zajmuje się za niego, w ramach równych, miesięcznych opłat ryczałtowych firma Wynajmu długoterminowego.

Leasing czy najem długoterminowy. Kolejną kwestią różniącą leasing od wynajmu długoterminowego jest podejście do spłaty samochodu. Jak pisaliśmy wyżej, w leasingu zdecydowana większość umów jest tak skonstruowana, że kończy się wykupem auta za symboliczną opłatę, czyli leasing w większości co do założenia prowadzi do wykupu samochodu przez leasingobiorcę. Tymczasem w umowie najmu długoterminowego wykup przedmiotu nie jest najważniejszy, jest tylko jedną z możliwych, równie uzasadnionych ekonomicznie opcji.

Zasadą w Leasingu klasycznym jest spłata całej wartości samochodu, w najmie długoterminowym zasadą jest spłata utraty wartości, tej części ceny o którą zmniejsza się wartość auta podczas jego eksploatowania. To dlatego w leasingu klasycznym nie opłaca się nie wykupować samochodu po zakończeniu umowy, natomiast w wynajmie długoterminowym po zakończeniu umowy najmu nie musimy wykupować auta ponieważ nie spłaciliśmy całej wartości auta, więc w dużej części przypadków to czy wykupimy auto po wartości końcowej czy nie, jest równorzędne ekonomicznie. Kierujemy się wtedy innymi celami, np. tym że takie auto w wynajmie może kupić wskazana przez nas osoba, pracownik czy ktokolwiek inny, a my na tym nie tracimy ponieważ nie spłaciliśmy całej wartości auta w ratach najmu. Dla firm dla których pojazdy służą celom użytkowym, zarobkowym – wykupienie samochodu po kilku latach jest jedynie problemem, ponieważ takie auto nie odpowiada już wymaganiom technicznym dla prowadzenia biznesu, samochody wymienia się po prostu co pewien okres czasu lub co określony przebieg w kilometrach.

Jeśli do tego dodamy fakt, że dzisiejsze samochody są w większości tak projektowane by w miarę bezproblemowo przejeżdżały średnio ok 200 tys km, to przy użytkowaniu samochodu do działalności gospodarczej pomysł z wykupywaniem samochodu z przebiegiem 150 czy 200 tys km jest mało atrakcyjny, skoro będziemy musieli a) spłacić całą wartość auta b) w niedalekiej przyszłości ponosić spore nakłady serwisowe c) sprzedaż samochodu za satysfakcjonującą cenę wcale nie jest dziś taka łatwa. Leasing czy najem długoterminowy – czy nie lepiej tak skalkulować koszty użytkowania i formę finansowania auta by spłacać tylko utratę wartości samochodu, cały czas jeździć w miarę nowym max 4 letnim autem? Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie samemu – Europa zachodnia już dawno doszła do wniosku, że jeśli planujemy przejechać samochodem powyżej 100.000 km i użytkować go w firmie, to wynajem długoterminowy jest lepszym rozwiązaniem. Jeśli natomiast prowadzimy firmę w której konkretny samochód nie będzie robił dużych przebiegów, nie jest głównym narzędziem pracy – to lepszy będzie leasing klasyczny.

Leasing krok po kroku

Leasing krok po kroku

Leasing krok po kroku

Poniżej przedstawimy Państwu w kilku krokach procedurę jak dostać leasing krok po kroku. Zapraszamy do konsultacji telefonicznej / wysłania zapytania o ofertę leasingową przez formularz kontaktowy. To nic nie kosztuje.

Leasing krok po kroku 1. Wybór przedmiotu i wariantu finansowania

Warto wysłać zapytanie o ofertę przygotowaną dla nas. Będziemy mogli omówić wszystkie możliwości,  uzyskać odpowiedzi na pytania. Przed podpisaniem zamówienia na wybrany przedmiot leasingu radzimy orientację w możliwościach sfinansowania zakupu i przeprowadzenia oceny naszej zdolności leasingowej.  Firmy leasingowe stawiają różne wymagania przedsiębiorcom, którzy chcą skorzystać z ich usług. Dotyczą one zarówno okresu, historii działalności, jak i osiąganych wyników finansowych. Jedne chętnie finansują inwestycje także małych firm, drugie swoją ofertę kierują przede wszystkim do dużych przedsiębiorstw.

Na tym etapie z pewnością pomocny będzie nasz Kalkulator rat leasingowych. Formularz Zapytania

Leasing krok po kroku 2. Kontakt z Doradcą Kalkulatora Leasingowego

Suma opłat jest czynnikiem istotnym ale nie najważniejszym. Warto rozważyć co otrzymujemy w zamian. Warto zapytać doradcę ile lat pracuje w branży leasingowej.

Jeśli wiemy już co dokładnie, na jaki okres, przy jakim wkładzie własnym chcielibyśmy wziąć w leasing warto porozmawiać z Doradcą i wysłać zapytanie o ofertę leasingową z kalkulatora leasingowego. W tym momencie warto byśmy mogli określić dokładny model i wersję samochodu lub maszyny jak również dostawcę od którego chcemy kupić przedmiot. Powinniśmy umieć odpowiedzieć doradcy na pytanie o szacunkowe wyniki finansowe (przychód i dochód) za poprzedni rok i aktualny okres, znać poziom naszych zobowiązań (kredyty, leasing). Jeśli poświęcimy kilka minut na rozmowę z Doradcą z pewnością będziemy wiedzieć o naszych możliwościach leasingowych i usługach zawartych w koszcie leasingu. Otrzymamy też informacje o procedurze złożenia wniosku i zawarcia umowy a następnie odbioru przedmiotu.  Nie patrzmy tyko na koszt samej oferty. Wszak kupując garnitur, chcemy by był dobrze wykonany , z dobrych materiałów i pasował dokładnie na nas. Suma opłat jest czynnikiem ważnym ale nie najważniejszym. Należy rozważyć, co otrzymujemy w zamian. Warto zapytać doradcę ile lat pracuje w branży leasingowej.

oferty leasingowe

Leasing krok po kroku 3. Porównanie ofert leasingowych

Miejmy tez na uwadze, że nie każda firma leasingowa będzie skłonna udzielić nam finansowania. Zwykle te które przedstawiają najtańsze oferty, mają również największe wymagania.

Leasing samochodu przez Salon jest zwykle droższy od leasingu przez internet.

Oferty firm leasingowych są dość zróżnicowane zarówno co do wymagań stawianych Klientom jak i parametrom finansowania. Warto porozmawiać o tym z Doradcą. Musimy wiedzieć, że część firm leasingowych przy rozliczeniach z klientami opiera ratę leaisngu na WIBOR 1 miesięcznym, inne na 3 miesięcznym, nieco wyższym (przez co oferta jest nieco droższa) ale mamy pewność, że raty leasingowe nie będą nam  zmieniać co miesiąc wraz z wahaniami Wiboru. WIBOR 3M jest też bardziej stabilny.

Zwracajmy też uwagę na faktyczną ilość miesięcznych rat leasingowych, prowizję lub jej brak, kwotę wykupu, obligatoryjne dopłaty czy wymagania związane np. z zakupem ubezpieczeń (często firmy leasingowe mają bardzo dobre warunki ubezpieczeń ale możemy spotkać sytuację gdy otrzymamy bardzo dobre warunki finansowe pod warunkiem skorzystania tylko z ubezpieczenia firmy leasingowej które już nie jest tak dobre. Z drugiej strony musimy wiedzieć, że czynności za które nie zapłacimy firmie leasingowej w ofercie będziemy musieli wykonać sami, a nie zawsze mamy odpowiednią wiedzę, czas i chęci. Po prostu dobry produkt odpowiednio kosztuje. Pomaga w tym wstępne przeliczenie rat w naszym kalkulatorze leasingowym samochodu.

Leasing krok po kroku 4. Przygotowanie dokumentów i decyzja leasingowa na leasing samochodu i maszyny

Z niektórych firm otrzymamy zgodę na finansowanie samochodu w leasingu lub kredycie na podstawie kontaktu telefonicznego i mailowego.  Zapytaj o procedurę – Decyzja w 10 minut.

Doradca udzieli nam wskazówek jakie dokumenty i informacje są wymagane do złożenia wniosku o leasing lub kredyt. Dla nowych, standardowych samochodów, maszyn i urządzeń, wystarczy wstępne określenie marki, modelu, ceny i sprzedawcy, natomiast w przypadku sprzętu używanego konieczne jest złożenie wniosku na konkretny przedmiot. Należy zebrać odpowiednie dokumenty od sprzedającego (zdjęcia, faktura pro forma, kopia dowodu rejestracyjnego, oświadczenie o stanie technicznym).

W zależności od procedury mogą być wymagane odmienne dokumenty – w procedurze uproszczonej zwykle wymagane są jedynie dokumenty rejestrowe firmy i  dowody osobiste, natomiast przy procedurze standardowej (stosowanej często przy większych wartościach sprzętu lub w odniesieniu do niektórych rodzajów maszyn) może zajść konieczność przedstawienia deklaracji podatkowej za ubiegły rok i dokumentów finansowych za obecny okres.  Jeśli w grę wchodzi naprawdę duży kontrakt Leasingodawca może prosić o aktualne zaświadczenie z ZUS i US.  Wymagania te są płynne w zależności od firmy leasingowej – radzimy kontakt z naszym Doradcą.

W przypadku maszyn używanych firma leasingowa zawsze zleci wycenę przedmiotu. Koszt wyceny ponosi Klient. Przy samochodach używanych wycena rzeczoznawcy nie zawsze będzie wymagana.

W procedurze uproszczonej zwykle wymagane są jedynie dokumenty rejestrowe firmy i dowody osobiste, natomiast przy procedurze standardowej (stosowanej często przy większych wartościach sprzętu lub w odniesieniu do niektórych rodzajów maszyn) może być konieczne przedstawienie deklaracji podatkowej za ubiegły rok i dokumentów finansowych za obecny okres.  Jeśli w grę wchodzi naprawdę duży kontrakt Leasingodawca może prosić o aktualne zaświadczenie z ZUS i US.  Spółki zarejestrowane w KRS zawsze muszą przedstawić wyciąg z KRS nie starszy niż 1 miesiąc jednak wprowadzanie dostępu do publicznych rejestrów ewidencji działalności (Centralny Rejestr Ewidencji Gospodarczej/ Rejestr KRS/ rejestr REGON, powoduje, że niektóre firmy leasingowe wymagają TYLKO dowodów osobistych reprezentantów i numeru NIP działalności. Wymagania te są płynne w zależności od firmy leasingowej – radzimy kontakt z naszym Doradcą.

Firmy leasingowe nie obsługują Klientów z negatywną historią kredytową / wpisanych do baz klientów niesolidnych.

Część firm leasingowych obligatoryjnie wymaga wypełniania i dostarczenia papierowych wniosków i dokumentów, tym bardziej elastycznym wystarczą skany na mail/rozmowa z Doradcą.  Najbardziej uproszczona procedura polega na decyzji przez telefon / mail. Decyzja o przyznaniu leasingu na samochód można spodziewać to  1 dzień, przy maszynach i urządzeniach może to potrwać do 3 dni pod warunkiem, że nie jest wymagane dostarczenie innych dokumentów lub oświadczeń. Jeśli niezbędna jest wycena przedmiotu używanego, to  zależności od firmy leasingowej następuje ona przed wydaniem decyzji ostatecznej lub po podpisaniu umowy. W przypadku gdy dla danego przedmiotu wymagana jest wycena np. leasingu samochodu używanego , w każdej firmie leasingowej koszty wyceny ponosi Klient.

Leasing krok po kroku 5. Podpisanie umowy leasingu samochodu lub kredytu

Przy działalności w formie jednoosobowej lub spółki cywilnej zgodę na podpisanie umowy wyraża współmałżonek, chyba że istnieje rozdzielność majątkowa.

Po otrzymaniu decyzji o przyznaniu leasingu Doradca zwykle uzupełnia wniosek o informacje niezbędne do wygenerowania dokumentacji do umowy (do tego niezbędna jest faktura pro forma na zakupowany przedmiot). Dobry doradca zawsze dojeżdża do Klienta w celu podpisania umowy. Po podpisaniu umowy Klient dokonuje wpłaty opłaty wstępnej na konto firmy leasingowej a doradca zamawia dokumenty przedmiotu (faktura zakupu, inne dokumenty) u Sprzedawcy. Niektóre firmy leasingowe stosują zabezpieczenie umowy w postaci weksla, inne odstępują od tego wymogu.

Leasing krok po kroku 6. Formalności po podpisaniu umowy leasingu samochodu

Formalności związane z zakupem przedmiotu polegają na zarejestrowaniu i ubezpieczeniu pojazdu, w przypadku maszyn i urządzeń czynności związanych z ewentualnym importem, zakupem i ubezpieczeniem maszyny. Jeśli nie trzeba czekać na dokumenty okres ten nie powinien trwać dłużej niż 5-7 dni roboczych do wydania przedmiotu Klientowi. Nad tym będzie pracował Doradca. Jeśli Klient chce skorzystać z własnego ubezpieczenia samochodu, czynności z tym związane spadają na niego.

Po ubezpieczeniu samochodu lub maszyny i zapłacie sprzedawcy za przedmiot Klient otrzymuje upoważnienie do odebrania przedmiotu od sprzedawcy i może zacząć go używać.

Formularz Zapytania