Leasing nowych samochodów. Ranking 2017

Leasing nowych samochodów. Ranking 2017

Leasing nowych samochodów. W Polsce leasinguje się coraz więcej samochodów, i jednocześnie sprzedaje się coraz więcej samochodów nowych. Takie wnioski płyną z analizy statystyki rejestracji i finansowania samochodów za 6 miesięcy 2017 roku.

Leasing nowych samochodów 2017. Jakie samochody osobowe i dostawcze kupowane są i leasingowane w największych ilościach? Przyjrzyjmy się temu poprzez sprzedaż w okresie I-VI 2017.

Sprzedaż i leasing nowych samochodów w Polsce

Raport Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego opracowany na podstawie oficjalnej liczby rejestracji aut w Polsce pokazuje po raz kolejny wzrost sprzedaży nowych samochodów – o 15% więcej w stosunku do poprzedniego roku. W okresie styczeń-czerwiec 2017 zarejestrowano ponad 276 tysięcy aut osobowych i dostawczych, w tym ponad 247 tysięcy samochodów osobowych.

Dla porównania, pierwsze rejestracje samochodów używanych w Polsce za ten sam okres to 426 tysięcy, co stanowi spadek o 6% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Co ciekawe, wzrasta udział firm w zakupach nowych aut – przedsiębiorcy kupują już prawie 70% nowych samochodów sprzedawanych w Polsce. Połowa z nich finansowana jest za pomocą leasingu lub wynajmu, w pozostałej części jako forma finansowania przoduje pożyczka leasingowa i kredyt.

Jakie marki samochodów leasingują firmy

Jak można łatwo się domyślać, wśród firm prym wiodą marki oferujące samochody przeznaczone do flot i oferujące jednocześnie finansowanie ich za pomocą leasingu. Oczywiście przewagę mają tu samochody najtańsze i najbardziej ekonomiczne.

Jakie marki samochodów osobowych najchętniej kupują i leasingują firmy:

  1. Skoda – sprzedaje najwięcej modelu Octavia i modelu Fabia
  2. Volkswagen – swój wynik osiąga głównie dzięki modelom Golf i Passat
  3. Toyota – trzecią pozycję osiąga dzięki modelom Auris i Avensis
  4. Ford – sprzedaje najczęściej do firm model Focus, jak również Mondeo
  5. Renault – powodzeniem cieszy się Clio
  6. Opel – sprzedaje model Astra. Już za chwilę dołączy również nowa Insignia

Z zestawień wynika, że powodzeniem cieszą się przede wszystkim uniwersalne kompakty: Octavia, Astra, Golf, Focus. Pewnym zaskoczeniem jest, że nie ma wśród nich modelu Kia Sportage. Do najczęściej finansowanych przez firmy dużych limuzyn należą VW Passat, Skoda Superb, Toyota Avensis i Ford Mondeo.

Ciekawą grupą najczęściej kupowanych nowych samochodów są ostatnio bardzo modne SUVy i Cross-overy. Wśród 20 najlepiej sprzedających się modeli jest ich 5. Największym powodzeniem cieszą się nowe: Nissan Quashqai, Hyundai Tucson, Toyota CHR, Kia Sportage oraz pierwsze w tej dwudziestce auto z grupy premium – mający swoją renomę model Volvo XC60. Volvo pojawiło się w tym rankingu za sprawą wyprzedaży modelu przed pojawieniem się nowej generacji.

Należy też wspomnieć, że bardzo dobrze przyjęty zarówno wśród przedsiębiorców jak i osób prywatnych został nowy Fiat Tipo.

Najczęściej leasingowane samochody dostawcze

Do nowych samochodów dostawczych najliczniej kupowanych i leasingowanych przez firmy należą Fiat z modelem Ducato, drugi Renault Master, trzecie miejsce zajął Iveco Daily, Peugeot Boxer i na piątym Mercedes Sprinter.

Ogółem najwięcej samochodów dostawczych sprzedał w od stycznia do czerwca 2017 Fiat, Renault i Ford, a sprzedaż w tym segmencie wyniosła prawie 32 tysiące pojazdów do 3,5 tony.

Najlepsze auta do leasingu na firmę

Poniżej przedstawiamy pierwsze 20 najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w okresie I-VI 2017 oraz krótkie, subiektywne opinie o nich. Oczywiście należy zdawać sobie sprawę, że ranking ten to ranking ilości sprzedanych samochodów i tylko tak powinien być traktowany.

Leasing nowych samochodów.

Umów się na 10 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić.

 

Nasza mocno subiektywna opinia o pierwszej 20:

Skoda Octavia – 1682 szt

Skoda Octavia – lider samochodów dla przedstawicieli i kierowników niższego szczebla. Lubiany za mocne silniki, bagażnik i cenę niższą od VW Golfa. Poza tym jest uosobieniem powiedzenia, że najszybsze auto to te służbowe. Wybór sprawdzony, choć wszyscy zdają sobie sprawę, że szału nie robi.

Skoda Fabia – 1077 szt.

Skoda Fabia – samochód dla emerytów i przedstawicieli handlowych. Robi to, co do niego należy – czyli jeździ. Emocje wzbudza tylko wśród 20 latków i rolników.

Renault Clio – 945 szt.

Renault Clio – Najładniejszy mały kompakt na rynku. Nie należy do najmniej usterkowych a mimo to przebił Toyotę Auris. Coś w tym musi być. Moglibyśmy jeździć.

Opel Astra – 939 szt.

Opel Astra – kolejne auto flotowe w tym zestawieniu. Ma ugruntowaną opinię – niskie koszty serwisowe i dość zawodny.

Volkswagen Golf – 829 szt.

Volkswagen Golf – od zawsze król kompaktów. Byłoby to auto prawie idealne, gdyby nie to, że jest niemieckie. Ilością możliwych do dodania bajerów przewyższa chyba wszystkie kompakty, jednak cena dobrze wyposażonego może powalić.

Ford Focus – 765 szt.

Ford Focus – od zawsze rywal Golfa. Naszym zdaniem, nawet jako auto flotowe daje dużo radości z jazdy. Jeśli nie przeszkadzają ci plastiki, bierz w ciemno. Niestety traci dużo na wartości.

Nissan Qashqai – 750 szt.

Nissan Qashqai – nie rozumiemy fenomenu tego samochodu. Francusko-japoński projekt nie jest ani ładny, ani niezawodny. Co najdziwniejsze, ciągnie większość sprzedaży Nissana w Polsce.

Volkswagen Passat – 686 szt.

Volkswagen Passat – król Kowalskich, pozycjonowany jako prestiżowy. Niestety starzeje się jak prawie każdy VW, czyli szarzeje i niknie w powodzi takich samych jak on.

Skoda Rapid – 583 szt.

Skoda Rapid – a co to jest?

Dacia Duster – 530 szt.

Dacia Duster – Łada naszych czasów. Czy ktoś wymaga od niej coś więcej? Ma być podwyższony, tani i się nie psuć. Dacia próbuje sprostać temu ideałowi.

Skoda Superb – 511 szt.

Skoda Superb – chcielibyśmy mieć ale tylko w topowej wersji wyposażenia. A za tę cenę można już kupić Audi. Na pewno będzie łatwo ją sprzedać bo trzyma cenę i sylwetka może się podobać.

Toyota Auris – 485 szt.

Toyota Auris – Toyoty nie zmieniają się nigdy, tak jak ich nazwy.

Volvo XC60 – 484 szt.

Volvo XC 60 – bardzo modny, bardzo poprawny samochód klasy prawie premium. Gdybyśmy byli spokojnymi emerytami, był by to idealny wybór. Obawiamy się jednak, że w klasie premium są lepsze propozycje. Tym nie mniej rozumiemy wielbicieli Volvo.

Toyota Yaris – 469 szt.

Toyota Yaris – od zawsze szukamy samochód prawie bezobsługowych. I od zawsze produkuje je Toyota. Szkoda tylko, że od zawsze są tak samo nudne.

Fiat Tipo – 403 szt.

Fiat Tipo – Fiat zrozumiał, że na samym modelu 500 daleko już nie zajedzie. Zrobił to co potrafił robić zawsze dobrze – średniej wielkości samochód który niewiele kosztuje ale dobrze wygląda, dobrze jeździ i nie jest kosztowny w serwisowaniu. Polacy to docenili.

Toyota Corolla -366 szt.

Toyota Corolla – Corolla była jest i będzie. Ciągle taka sama i ciągle nudna.

Toyota Avensis – 347 szt.

Toyota Avensis – to samo dotyczy modelu Avensis. Nie mamy pojęcia jak Toyocie udaje się przekonać nabywców, że to wciąż nowoczesny samochód.

Hyundai Tucson – 336 szt.

Hyundai Tucson – jedno z prawdziwych objawień tej listy. Może to kogoś zdziwi, ale SUVy Hyundaia to bardzo dobre samochody.

Ford Mondeo – 336 szt.

Ford Mondeo – jest jak skała, rzymska kolumna, radziecki czołg w jednym. A przy tym łatwy w odprzedaży, ogromnie wygodny, wielki. Na dodatek przypomina trochę Aston Martina. Idealny wybór kiedy musisz mieć służbową limuzynę na długie trasy a nienawidzisz niemieckich samochodów.

Seat Leon – zagadka – 238 szt.

Umów się na 10 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić.

 

 

%d bloggers like this: