Leasing krok po kroku

Leasing krok po kroku

Leasing krok po kroku

Poniżej przedstawimy Państwu w kilku krokach procedurę jak dostać leasing krok po kroku. Zapraszamy do konsultacji telefonicznej / wysłania zapytania o ofertę leasingową przez formularz kontaktowy. To nic nie kosztuje.

Leasing krok po kroku 1. Wybór przedmiotu i wariantu finansowania

Warto wysłać zapytanie o ofertę przygotowaną dla nas. Będziemy mogli omówić wszystkie możliwości,  uzyskać odpowiedzi na pytania. Przed podpisaniem zamówienia na wybrany przedmiot leasingu radzimy orientację w możliwościach sfinansowania zakupu i przeprowadzenia oceny naszej zdolności leasingowej.  Firmy leasingowe stawiają różne wymagania przedsiębiorcom, którzy chcą skorzystać z ich usług. Dotyczą one zarówno okresu, historii działalności, jak i osiąganych wyników finansowych. Jedne chętnie finansują inwestycje także małych firm, drugie swoją ofertę kierują przede wszystkim do dużych przedsiębiorstw.

Na tym etapie z pewnością pomocny będzie nasz Kalkulator rat leasingowych. Formularz Zapytania

Leasing krok po kroku 2. Kontakt z Doradcą Kalkulatora Leasingowego

Suma opłat jest czynnikiem istotnym ale nie najważniejszym. Warto rozważyć co otrzymujemy w zamian. Warto zapytać doradcę ile lat pracuje w branży leasingowej.

Jeśli wiemy już co dokładnie, na jaki okres, przy jakim wkładzie własnym chcielibyśmy wziąć w leasing warto porozmawiać z Doradcą i wysłać zapytanie o ofertę leasingową z kalkulatora leasingowego. W tym momencie warto byśmy mogli określić dokładny model i wersję samochodu lub maszyny jak również dostawcę od którego chcemy kupić przedmiot. Powinniśmy umieć odpowiedzieć doradcy na pytanie o szacunkowe wyniki finansowe (przychód i dochód) za poprzedni rok i aktualny okres, znać poziom naszych zobowiązań (kredyty, leasing). Jeśli poświęcimy kilka minut na rozmowę z Doradcą z pewnością będziemy wiedzieć o naszych możliwościach leasingowych i usługach zawartych w koszcie leasingu. Otrzymamy też informacje o procedurze złożenia wniosku i zawarcia umowy a następnie odbioru przedmiotu.  Nie patrzmy tyko na koszt samej oferty. Wszak kupując garnitur, chcemy by był dobrze wykonany , z dobrych materiałów i pasował dokładnie na nas. Suma opłat jest czynnikiem ważnym ale nie najważniejszym. Należy rozważyć, co otrzymujemy w zamian. Warto zapytać doradcę ile lat pracuje w branży leasingowej.

oferty leasingowe

Leasing krok po kroku 3. Porównanie ofert leasingowych

Miejmy tez na uwadze, że nie każda firma leasingowa będzie skłonna udzielić nam finansowania. Zwykle te które przedstawiają najtańsze oferty, mają również największe wymagania.

Leasing samochodu przez Salon jest zwykle droższy od leasingu przez internet.

Oferty firm leasingowych są dość zróżnicowane zarówno co do wymagań stawianych Klientom jak i parametrom finansowania. Warto porozmawiać o tym z Doradcą. Musimy wiedzieć, że część firm leasingowych przy rozliczeniach z klientami opiera ratę leaisngu na WIBOR 1 miesięcznym, inne na 3 miesięcznym, nieco wyższym (przez co oferta jest nieco droższa) ale mamy pewność, że raty leasingowe nie będą nam  zmieniać co miesiąc wraz z wahaniami Wiboru. WIBOR 3M jest też bardziej stabilny.

Zwracajmy też uwagę na faktyczną ilość miesięcznych rat leasingowych, prowizję lub jej brak, kwotę wykupu, obligatoryjne dopłaty czy wymagania związane np. z zakupem ubezpieczeń (często firmy leasingowe mają bardzo dobre warunki ubezpieczeń ale możemy spotkać sytuację gdy otrzymamy bardzo dobre warunki finansowe pod warunkiem skorzystania tylko z ubezpieczenia firmy leasingowej które już nie jest tak dobre. Z drugiej strony musimy wiedzieć, że czynności za które nie zapłacimy firmie leasingowej w ofercie będziemy musieli wykonać sami, a nie zawsze mamy odpowiednią wiedzę, czas i chęci. Po prostu dobry produkt odpowiednio kosztuje. Pomaga w tym wstępne przeliczenie rat w naszym kalkulatorze leasingowym samochodu.

Leasing krok po kroku 4. Przygotowanie dokumentów i decyzja leasingowa na leasing samochodu i maszyny

Z niektórych firm otrzymamy zgodę na finansowanie samochodu w leasingu lub kredycie na podstawie kontaktu telefonicznego i mailowego.  Zapytaj o procedurę – Decyzja w 10 minut.

Doradca udzieli nam wskazówek jakie dokumenty i informacje są wymagane do złożenia wniosku o leasing lub kredyt. Dla nowych, standardowych samochodów, maszyn i urządzeń, wystarczy wstępne określenie marki, modelu, ceny i sprzedawcy, natomiast w przypadku sprzętu używanego konieczne jest złożenie wniosku na konkretny przedmiot. Należy zebrać odpowiednie dokumenty od sprzedającego (zdjęcia, faktura pro forma, kopia dowodu rejestracyjnego, oświadczenie o stanie technicznym).

W zależności od procedury mogą być wymagane odmienne dokumenty – w procedurze uproszczonej zwykle wymagane są jedynie dokumenty rejestrowe firmy i  dowody osobiste, natomiast przy procedurze standardowej (stosowanej często przy większych wartościach sprzętu lub w odniesieniu do niektórych rodzajów maszyn) może zajść konieczność przedstawienia deklaracji podatkowej za ubiegły rok i dokumentów finansowych za obecny okres.  Jeśli w grę wchodzi naprawdę duży kontrakt Leasingodawca może prosić o aktualne zaświadczenie z ZUS i US.  Wymagania te są płynne w zależności od firmy leasingowej – radzimy kontakt z naszym Doradcą.

W przypadku maszyn używanych firma leasingowa zawsze zleci wycenę przedmiotu. Koszt wyceny ponosi Klient. Przy samochodach używanych wycena rzeczoznawcy nie zawsze będzie wymagana.

W procedurze uproszczonej zwykle wymagane są jedynie dokumenty rejestrowe firmy i dowody osobiste, natomiast przy procedurze standardowej (stosowanej często przy większych wartościach sprzętu lub w odniesieniu do niektórych rodzajów maszyn) może być konieczne przedstawienie deklaracji podatkowej za ubiegły rok i dokumentów finansowych za obecny okres.  Jeśli w grę wchodzi naprawdę duży kontrakt Leasingodawca może prosić o aktualne zaświadczenie z ZUS i US.  Spółki zarejestrowane w KRS zawsze muszą przedstawić wyciąg z KRS nie starszy niż 1 miesiąc jednak wprowadzanie dostępu do publicznych rejestrów ewidencji działalności (Centralny Rejestr Ewidencji Gospodarczej/ Rejestr KRS/ rejestr REGON, powoduje, że niektóre firmy leasingowe wymagają TYLKO dowodów osobistych reprezentantów i numeru NIP działalności. Wymagania te są płynne w zależności od firmy leasingowej – radzimy kontakt z naszym Doradcą.

Firmy leasingowe nie obsługują Klientów z negatywną historią kredytową / wpisanych do baz klientów niesolidnych.

Część firm leasingowych obligatoryjnie wymaga wypełniania i dostarczenia papierowych wniosków i dokumentów, tym bardziej elastycznym wystarczą skany na mail/rozmowa z Doradcą.  Najbardziej uproszczona procedura polega na decyzji przez telefon / mail. Decyzja o przyznaniu leasingu na samochód można spodziewać to  1 dzień, przy maszynach i urządzeniach może to potrwać do 3 dni pod warunkiem, że nie jest wymagane dostarczenie innych dokumentów lub oświadczeń. Jeśli niezbędna jest wycena przedmiotu używanego, to  zależności od firmy leasingowej następuje ona przed wydaniem decyzji ostatecznej lub po podpisaniu umowy. W przypadku gdy dla danego przedmiotu wymagana jest wycena np. leasingu samochodu używanego , w każdej firmie leasingowej koszty wyceny ponosi Klient.

Leasing krok po kroku 5. Podpisanie umowy leasingu samochodu lub kredytu

Przy działalności w formie jednoosobowej lub spółki cywilnej zgodę na podpisanie umowy wyraża współmałżonek, chyba że istnieje rozdzielność majątkowa.

Po otrzymaniu decyzji o przyznaniu leasingu Doradca zwykle uzupełnia wniosek o informacje niezbędne do wygenerowania dokumentacji do umowy (do tego niezbędna jest faktura pro forma na zakupowany przedmiot). Dobry doradca zawsze dojeżdża do Klienta w celu podpisania umowy. Po podpisaniu umowy Klient dokonuje wpłaty opłaty wstępnej na konto firmy leasingowej a doradca zamawia dokumenty przedmiotu (faktura zakupu, inne dokumenty) u Sprzedawcy. Niektóre firmy leasingowe stosują zabezpieczenie umowy w postaci weksla, inne odstępują od tego wymogu.

Leasing krok po kroku 6. Formalności po podpisaniu umowy leasingu samochodu

Formalności związane z zakupem przedmiotu polegają na zarejestrowaniu i ubezpieczeniu pojazdu, w przypadku maszyn i urządzeń czynności związanych z ewentualnym importem, zakupem i ubezpieczeniem maszyny. Jeśli nie trzeba czekać na dokumenty okres ten nie powinien trwać dłużej niż 5-7 dni roboczych do wydania przedmiotu Klientowi. Nad tym będzie pracował Doradca. Jeśli Klient chce skorzystać z własnego ubezpieczenia samochodu, czynności z tym związane spadają na niego.

Po ubezpieczeniu samochodu lub maszyny i zapłacie sprzedawcy za przedmiot Klient otrzymuje upoważnienie do odebrania przedmiotu od sprzedawcy i może zacząć go używać.

Formularz Zapytania

%d bloggers like this: